Had u te maken met instapweigering bij British Airways?

Werd het instappen u geweigerd op uw British Airways vlucht, dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie! Dit kan oplopen tot wel € 600,- per passagier

ZOEK MIJN VLUCHTNUMMER
In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Wat is instapweigering?

Instapweigering is wanneer u een het personeel van een luchtvaartmaatschappij, in uw geval British Airways, u niet laat instappen op de door u geboekte vlucht. U beschikt tevens over de juiste reisdocumenten, heeft zich tijdig gemeld op de luchthaven en u bent fysiek en mentaal in staat bent om te vliegen. In dit geval is er sprake van instapweigering.

Wat is de oorzaak van mijn instapweigering bij British Airways?

De vlucht is in een dergelijk geval overboekt. British Airways probeert logischerwijs zoveel mogelijk winst te maken, en dit kan door meer stoelen te verkopen dan er daadwerkelijk in het vliegtuig zijn. Ze gaan ervan uit dat er altijd mensen zijn die niet op komen dagen, of afzien van hun reis. Indien wel iedereen komt opdagen, dan zullen er passagiers geweigerd worden aan boord.

Wetgeving
In de Europese Verordening 261/2004 is vastgelegd dat de passagiers recht hebben op een compensatie als ze worden geweigerd op een vlucht. U moet echter wel 3 uur vertraging hebben opgelopen. Als het alternatief wat u wordt aangeboden voor u geen optie is en u hierdoor besluit niet verder te reizen, dan heeft u waarschijnlijk recht op onderstaande bedragen. De gevlogen of de te vliegen afstand bepaald de hoogte van de compensatie.

Compensatie:

  • tot 1500 kilometer                                € 250,-
  • tussen 1500 en 3500 kilometer          € 400,-
  • meer dan 3500 kilometer                    € 600,-


Daarnaast zijn twee punten nog van belang alvorens u recht heeft op compensatie bij instapweigering, namelijk:
- Uw bent geweigerd om in te stappen bij een vlucht die werd uitgevoerd door een maatschappij die in de Europese Unie gevestigd is, of:
- De vlucht waarop u geweigerd bent vertrok vanuit de Europese Unie.

Een compensatie verkrijgen voor een overboekte vlucht kan een hele opgave zijn. Vaak zien we dat luchtvaartmaatschappijen, ook British Airways, vindt dat ze aan hun plicht hebben voldaan, door u alsnog op de eindbestemming te brengen. Als dit echter met een vertraging van 3 uur of meer is geweest, heeft u nog steeds recht op compensatie. Doordat wij vele claims verzamelen staan we een stuk sterker dan de gemiddelde consument. Daarnaast weet British Airways dat we doorgaan tot de Rechtbank als ze de compensatie niet betalen. Het resultaat: sneller uw geld en veel minder rompslomp. Het indienen van een claim kost namelijk maar een paar minuten.

Waarom Aviclaim?

No Cure, No Pay!

U kunt uw claim kosteloos indienen bij Aviclaim. Wij gaan vervolgens voor u aan de slag om de compensatie te verkrijgen bij British Airways. Als het ons lukt om compensatie te verkrijgen dan houden we 29% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden. Stel het lukt ons niet, dan betaalt u ook geen enkele cent.

Juridisch traject

Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Luchtvaartmaatschappijen proberen vaak om een claim vanwege instapweigering af te wijzen omdat ze al aan hun verplichtingen zouden hebben voldaan door u verzorging en een nieuwe vlucht aan te bieden. In veel gevallen is dit incorrect, en dit vechten we dan ook graag aan namens u. Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie af te dwingen, betaalt u vooraf niets. Bij succes hanteren we 29% van het compensatiebedrag.

Uw voorgangers geven ons een 9!

Passagiers die ook tegen hun wil op de vlucht zijn geweigerd en een claim hebben ingediend, zijn erg tevreden over onze service! Ze belonen ons werk met een 9! Hier zijn we trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !