Controleer nu uw vertraagde easyJet vlucht!

Was uw easyJet vlucht met meer dan 3 uur vertraagd? Dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie! Doe gelijk de check, en ontvang tot wel 600 euro!

ZOEK MIJN VLUCHTNUMMER
In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Waar heb ik recht op bij een vertraagde vlucht?

Als uw easyJet vlucht met meer dan 3 uur  vertraagd is geweest dan heeft u waarschijnlijk recht op een financiële compensatie. Deze kan oplopen tot wel €600,00 per persoon. Daarnaast heeft u recht op verzorging ten tijde van de vertraging. Dit houdt in dat easyJet u wat eten en drinken dient aan te bieden. Wanneer de vertraging duurt tot aan de volgende dag, dan dienen ze ook een hotel voor u te regelen.

Wetgeving

In de Europese Verordening 261/2004 zijn uw rechten vastgelegd. Echter wil dat niet altijd zeggen dat u dan ook automatisch krijgt waar u recht op heeft. Van belang is dat uw vlucht met meer dan 3 uur vertraging aankomt op de eindbestemming. U kunt namelijk met een vertrek vertraging van 3,5 uur weggaan en toch op tijd aankomen op uw bestemming. Er wordt daarom gekeken naar het moment dat de deur van het vliegtuig bij de gate open gaat. Is dit drie uur later dan de tijd die op uw ticket staat, dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie. De hoogte van de compensatie wordt bepaald door de duur van de vertraging, en de gevlogen afstand. Deze staat volledig los van de ticketprijs.

U heeft recht op de volgende compensatie per passagier:

  • 250 Euro voor easyJet vluchten tot 1500 kilometer
  • 400 Euro voor easyJet vluchten van meer dan 1500 kilometer binnen de Europese Unie
  • 400 Euro voor alle easyJet vluchten tussen 1500 en 3500 kilometer buiten de Europese Unie
  • 600 Euro voor alle easyJet vluchten van meer dan 3500 kilometer buiten de Europese Unie (bij meer dan 4 uur vertraging)

Voor vluchten van meer dan 3500 kilometer buiten de Europese Unie geldt dat het compensatiebedrag met 50% kan worden verlaagd indien de aankomstvertraging van uw vlucht tussen de 3 en 4 uur is. Dan is de compensatie dus 300 Euro per passagier.

Als laatste punt is het wel van belang dat er geen sprake was van buitengewone omstandigheden. Dat zijn situaties waar easyJet geen invloed op heeft zoals storm, sneeuw, staking van luchtverkeersleiding en bijvoorbeeld politieke onrust in het land van vertrek of aankomst.

Een claim indienen kan een hele onderneming zijn. Het duurt vaak lang (of u krijgt helemaal geen reactie) voor u een antwoord krijgt over uw claim. In veel gevallen worden claims afgewezen op basis van buitengewone omstandigheden. Doordat wij vele claims verzamelen, staan we sterker en easyJet weet inmiddels dat we doorgaan tot de rechtbank als ze de compensatie niet verlenen! We hebben dan ook al vele rechtszaken van easyJet gewonnen! Daardoor heeft u vaak sneller uw compensatie, en heeft u er bovendien maar eenmaal een paar minuten werk van! Doe gelijk de check!

Waarom Aviclaim?

No Cure, No Pay!

We gaan graag voor u aan de slag om de claim te winnen zonder dat u vooraf iets moet betalen. Als het ons uiteindelijk lukt om de compensatie te verkrijgen dan houden we 25% van het claimbedrag in voor onze service. We hebben geen administratiekosten en/of BTW. Lukt het niet, dan zijn er voor u geen kosten.

Juridisch traject

Vaak worden claims onterecht afgewezen. We starten dan ook vele rechtszaken zodat u als passagier via die weg tóch krijgt waar u recht op heeft. Meermaals hebben we rechtszaken gewonnen van easyJet! Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie af te dwingen, betaalt u vooraf niets. Bij succes hanteren we 25% van het compensatiebedrag.

Uw voorgangers geven ons een 9!

Passagiers die ook te maken hebben gehad met een vertraagde vlucht bij easyJet geven ons een ruime 9! Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !