Is uw KLM vlucht overboekt?

Is uw vlucht overboekt bij KLM en mocht u daardoor niet mee dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie. De compensatie voor een overboekte vlucht kan oplopen tot € 600,- per passagier!

ZOEK MIJN VLUCHTNUMMER
In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Waar heb ik recht op bij overboeking van een vlucht?
Als u niet mee mag op een vlucht omdat deze door KLM overboekt is, is dat uitermate vervelend. Wel heeft u een aantal rechten. Ten eerste dient KLM zo snel mogelijk nieuwe vluchten voor u te boeken die u alsnog op uw eindbestemming brengen. Daarnaast dient KLM u verzorging te bieden tijdens het wachten. Denk hierbij aan eten en drinken, en eventueel een hotel als de nieuwe vlucht pas de volgende dag vertrekt. Daarnaast heeft u waarschijnlijk ook nog eens recht op een financiële compensatie!

Hoe kan het dat een vlucht overboekt is?
KLM en vele andere luchtvaartmaatschappij overboeken vaak vluchten. Dit betekent dat ze meer stoelen verkopen dan er daadwerkelijk op de vlucht zijn. U bent hier de dupe van, omdat er natuurlijk niet meer mensen mee kunnen. KLM hoopt dan ook altijd dat mensen de vlucht missen, of toch niet komen opdagen. Hierdoor vergroten ze hun winst en hoeven ze geen passagiers te weigeren vanwege overboeking. Vaak wordt er een aantrekkelijk aanbod gedaan om met een latere vlucht met upgrade mee te gaan en een geldbedrag in vouchers voor KLM. Ook al lijkt het aanbod nog zo aantrekkelijk, het kan zijn dat je recht hebt op meer geld dan dat ze bieden.

Wetgeving
In de Europese Verordening 261/2004 is vastgelegd dat de passagier recht heeft op financiële compensatie wanneer die te maken krijgt met een overboekte vlucht. De hoogte van de compensatie wordt bepaald op basis van de afstand dat gevlogen zou worden. Wel is het van belang dat u met uw nieuwe vlucht 3 uur later aan bent gekomen dan de oorspronkelijke planning.

U heeft recht op de volgende compensatie per passagier:

  • 250 Euro voor vluchten tot 1500 kilometer
  • 400 Euro voor alle vluchten tussen 1500 en 3500 kilometer
  • 600 Euro voor alle vluchten van meer dan 3500 kilometer buiten de Europese Unie

Een claim indienen kan een hele onderneming zijn. Het duurt vaak lang (of u krijgt helemaal geen reactie) voor u een antwoord krijgt over uw claim. In veel gevallen worden claims afgewezen omdat KLM vindt dat ze aan hun plichten hebben voldaan door u om te boeken en verzorging te bieden. Ze zijn echter ook nog verplicht om compensatie uit te keren. Doordat wij vele claims verzamelen staat Aviclaim sterker dan de gemiddelde consument. Daarnaast weet KLM dat we doorgaan tot de Rechtbank als ze de compensatie niet verlenen. Daardoor heeft u vaak sneller uw compensatie en is het indienen van een claim zo geregeld!

Waarom Aviclaim?

No Cure, No Pay!

U kunt uw overboekte KLM vlucht kosteloos indienen bij Aviclaim. Wij gaan vervolgens voor u aan de slag om de compensatie te verkrijgen bij KLM. Als het ons lukt om een compensatie te verkrijgen voor uw vlucht, dan houden we 25% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden en wij hiervoor naar de rechtbank moeten. Stel het lukt ons niet, dan betaalt ook geen enkele cent.

 



Juridisch traject

Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Wij willen de onderste steen boven hebben. Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie voor uw vlucht te verkrijgen, betaalt u vooraf niets.

Uw voorgangers geven ons een 9!

Passagiers die ook te maken hebben gehad met een overboekte vlucht bij KLM zijn erg tevreden over onze service! Ze belonen ons werk met een ruime 9! Hier zijn we trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !

Controleer uw vlucht!

Is uw vlucht meer dan drie uur vertraagd, geannuleerd of overboekt, vul dan uw vluchtgegevens in en controleer direct of u recht heeft op een compensatie!

In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten