Is uw Transavia vlucht geannuleerd?

Is uw Transavia vlucht op het laatste moment geannuleerd? Dan heeft u naast nieuwe vluchten waarschijnlijk recht op compensatie tot wel 600 euro per persoon! Doe gelijk de check!

ZOEK MIJN VLUCHTNUMMER
In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Vlucht geannuleerd
Het is de plicht van Transavia om u zo spoedig mogelijk te informeren over de geannuleerde vlucht, en een oplossing te bieden. Daarnaast kan het ook zo zijn dat uw vlucht wel vertrekt, maar bijvoorbeeld door een mankement terugkeert naar de luchthaven, of op een andere luchthaven landt dan uw eindbestemming. In dat geval wordt dat ook gezien als een geannuleerde vlucht. Transavia is immers niet in staat gebleken om u tijdig op uw eindbestemming te brengen.

Mijn Transavia vlucht is geannuleerd, wat nu?
Naast dat het de plicht is van Transavia om u zo spoedig mogelijk te informeren over de geannuleerde vlucht, dienen ze ook met een alternatief te komen. Dat wil zeggen, Transavia boekt nieuwe vluchten voor u onder vergelijkbare omstandigheden en bij de eerstvolgende mogelijkheid. Stel dat Transavia zelf geen vluchten beschikbaar heeft, dan kunnen ze u ook met een andere maatschappij mee laten vliegen. Gedurende de wachttijd op de nieuwe vlucht dient Transavia u ook verzorging te bieden in de vorm van eten en drinken en eventueel een hotelovernachting indien de vlucht pas gepland staat voor de volgende dag. En misschien wel het belangrijkste, als u met meer dan 3 uur vertraging uw eindbestemming bereikt ten opzichte van uw geboekte vliegtijden, heeft u ook nog eens recht op een flinke compensatie. Bij korte vluchten tot 1500 kilometer geldt dit zelfs al voor 2 uur vertraging!

Wetgeving
Zoals in de wet staat opgenomen (EU 261/2004) heeft u recht op een financiële compensatie als uw vlucht geannuleerd is. Om een claim in te dienen bij Transavia moet uw vlucht aan de onderstaande vier voorwaarden voldoen.

Dit zijn:
- De annulering was minder dan 14 dagen voor vertrek aan u kenbaar gemaakt.
- U had een bevestigde boeking voor de geannuleerde vlucht van Transavia.
- U bent na de omboeking van Transavia met meer dan 3 uur vertraging aangekomen.
- De annulering was de schuld van Transavia, en niet door bijvoorbeeld weersomstandigheden.

Voldoet uw geannuleerde Transavia vlucht aan de bovenstaande voorwaarden? Dan heeft u waarschijnlijk recht op de volgende compensatie per passagier:

  • Voor vluchten tot 1500 kilometer (2 uren vertraagd)                                     → 250 euro!
  • Binnen de EU, langer dan 1500 kilometer (3 uren vertraagd)                       → 400 euro!
  • Buiten de EU, tussen de 1500 en 3500 kilometer (3 uren vertraagd)          → 400 euro!
  • Meer dan 3500 kilometer (3 uren vertraagd)                                                  → 300 euro!
  • Meer dan 3500 kilometer (4 uren vertraagd)                                                  → 600 euro!

Doordat Aviclaim vele passagiers heeft bij gestaan bij geannuleerde Transavia vluchten weten we wanneer u wel of niet recht heeft op compensatie. Ook kunnen we nagaan of er sprake was van buitengewone omstandigheden of niet. Vaak zien we dat claims hiervoor worden afgewezen, terwijl dit vaak onterecht is! Doordat wij vele claims verzamelen, staan we sterker en Transavia weet dat we doorgaan tot de Rechtbank als ze de compensatie niet verlenen! Daardoor heeft u vaak sneller uw compensatie, en heeft u er bovendien maar eenmaal een paar minuten werk van! Doe gelijk de check!

Waarom Aviclaim?

No Cure, No Pay!

U kunt uw geannuleerde  Transavia vlucht kosteloos indienen bij Aviclaim. Wij gaan vervolgens voor u aan de slag om de compensatie te verkrijgen bij Transavia. Als het ons lukt om een compensatie te verkrijgen voor uw geannuleerde vlucht dan houden we 25% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden en moeten wij hiervoor naar de rechtbank. Stel het lukt ons niet, dan betaalt ook helemaal niets.



Juridisch traject

Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Wij willen de onderste steen boven hebben. Vaak wordt een claim afgewezen omdat er sprake zou zijn van buitengewone omstandigheden. In veel gevallen is dit incorrect, en dit vechten we dan ook graag aan namens u. Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie voor uw te verkrijgen, betaalt u vooraf niets.

Uw voorgangers geven ons een 9!

Passagiers die ook te maken hebben gehad met een geannuleerde Transavia vlucht zijn erg tevreden over onze service! Ze belonen ons werk met een dikke 9! En daar zijn we trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !

Controleer uw vlucht!

Is uw vlucht meer dan drie uur vertraagd, geannuleerd of overboekt, vul dan uw vluchtgegevens in en controleer direct of u recht heeft op een compensatie!

In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten