Is uw Transavia vlucht overboekt?

Is uw vlucht overboekt bij Transavia en mocht u daardoor niet mee? Dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie. De compensatie voor een overboekte vlucht kan oplopen tot € 600,- per passagier!

ZOEK MIJN VLUCHTNUMMER
In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Waar heb ik recht op bij overboeking van een vlucht?
Als u niet mee mag op de vlucht omdat deze is overboekt door Transavia, is dat natuurlijk erg vervelend. Wel heeft u een aantal rechten. Ten eerste dient Transavia zo snel mogelijk nieuwe vluchten voor u te boeken die u alsnog op uw eindbestemming brengen. Daarnaast  heeft u ook recht op verzorging tijdens het wachten. Denk hierbij aan eten en drinken, en eventueel een hotel als de nieuwe vlucht pas de volgende dag vertrekt. Maakt u hierdoor zelf extra kosten, dan kunt u deze kosten declareren bij uw claim! Daarnaast heeft u waarschijnlijk ook nog eens recht op een financiële compensatie!

Hoe kan het dat een vlucht overboekt is?
Transavia en vele andere luchtvaartmaatschappij overboeken vaak vluchten. U als passagier bent daar de dupe van. Transavia verkoopt meer stoelen in het vliegtuig dan ze daadwerkelijk hebben, in de hoop dat een aantal passagiers niet op komen dagen. Als iedereen zich wel tijdig meldt, heeft Transavia een probleem en moeten dan mensen weigeren op de vlucht. Vaak wordt er een aantrekkelijk aanbod gedaan om met een latere vlucht met upgrade mee te gaan en een geldbedrag in vouchers voor Transavia vluchten. Ook al lijkt het aanbod nog zo aantrekkelijk, het kan zijn dat je recht hebt op meer geld dan dat ze bieden.

Wetgeving
In de Europese Verordening 261/2004 is vastgelegd dat passagiers recht hebben op financiële compensatie wanneer die te maken krijgen met een overboekte vlucht. De hoogte van de compensatie wordt bepaald op basis van de afstand dat gevlogen zou worden. Wel is het van belang dat u met uw nieuwe vlucht 3 uur later aan bent gekomen dan de oorspronkelijke planning.

U heeft recht op de volgende compensatie per passagier:

  • 250 Euro voor vluchten tot 1500 kilometer
  • 400 Euro voor alle vluchten tussen 1500 en 3500 kilometer
  • 600 Euro voor alle vluchten van meer dan 3500 kilometer buiten de Europese Unie

Een claim indienen kan een hele onderneming zijn. Het duurt vaak lang (of u krijgt helemaal geen reactie) voor u een antwoord krijgt over uw claim. In veel gevallen worden claims afgewezen omdat Transavia vindt dat ze aan hun plichten hebben voldaan door u om te boeken en verzorging te bieden. Ze zijn echter ook nog verplicht om compensatie uit te keren. Doordat wij vele claims verzamelen staat Aviclaim sterker dan de gemiddelde consument. Daarnaast weet Transavia dat we doorgaan tot de Rechtbank als ze de compensatie niet verlenen. Daardoor heeft u vaak sneller uw compensatie en is het indienen van een claim zo geregeld!

Waarom Aviclaim?

No Cure, No Pay!

U kunt uw overboekte Transavia vlucht kosteloos indienen bij Aviclaim. Wij gaan vervolgens voor u aan de slag om de compensatie te verkrijgen bij Transavia. Als het ons lukt om een compensatie te verkrijgen voor uw vlucht, dan houden we 25% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden en wij hiervoor naar de rechtbank moeten. Stel het lukt ons niet, dan betaalt ook geen enkele cent.

 

Juridisch traject

Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Wij willen de onderste steen boven hebben. Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie voor uw vlucht te verkrijgen, betaalt u vooraf niets.

Uw voorgangers geven ons een 9!

Passagiers die ook te maken hebben gehad met een overboekte vlucht bij Transavia zijn erg tevreden over onze service! Ze belonen ons werk met een ruime 9! Hier zijn we trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !