Had uw TUI vlucht vertraging? Check gelijk uw vergoeding!

Was uw TUI vlucht met meer dan 3 uur vertraagd? Dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie! Doe gelijk de check en ontvang tot wel 600 euro!

ZOEK MIJN VLUCHTNUMMER
In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Wat zijn mijn rechten als ik vertraging heb met mijn TUI vlucht?

Vluchtvertraging zijn aan de orde van de dag. Omdat het nooit goed uitgekomen en vaak heeft veel ellende met zich meebrengt zijn er regels van kracht zodat maatschappij zoals TUI er alles aan doen om de vluchten uit te voeren zoals ze gepland zijn. Mocht het toch misgaan bij TUI en vluchten vertraging oplopen, dan dienen zij hiervoor in veel gevallen vergoeding te betalen.  Is dit meer dan 3 uur, dan kan de vergoeding oplopen tot wel 600 euro per passagier! De uiteindelijke duur van de vertraging wordt bepaald door het verschil tussen de daadwerkelijke aankomsttijd en de geplande aankomsttijd (tijd op uw ticket).

U heeft recht op de volgende vergoedingen per passagier:

  • 250 Euro voor TUI vluchten tot 1500 kilometer (Bijvoorbeeld: Tui vlucht OR595 van Amsterdam - Ibiza) 
  • 400 Euro voor TUI vluchten van meer dan 1500 kilometer binnen de Europese Unie(Bijvoorbeeld: Tui vlucht OR551 van Amsterdam - Gran Canaria of Tenerife (OR549))
  • 400 Euro voor alle TUI vluchten tussen 1500 en 3500 kilometer buiten de Europese Unie (Bijvoorbeeld: Tui vlucht OR459 van Amsterdam - Banjul)
  • 600 Euro voor alle TUI vluchten van meer dan 3500 kilometer buiten de Europese Unie (bij meer dan 4 uur vertraging) (Bijvoorbeeld: Tui vlucht OR909 van Amsterdam - Hurghada of OR367 naar Curacao)

Voor vluchten van meer dan 3500 kilometer buiten de Europese Unie geldt dat het compensatiebedrag met 50% wordt verlaagd indien de aankomstvertraging van uw vlucht tussen de 3 en 4 uur is. Dan is de compensatie dus 300 Euro per passagier. 

Tui vliegtuig vertraging

Buitengewone omstandigheden

Om aanspraak te kunnen maken moet de opgelopen vertraging de schuld zijn van TUI en niet van externe partijen of omstandigheden zoals politieke onrust in het land van bestemming of hevige sneeuwval. Als TUI zich beroept op buitengewone omstandigheden, dan dienen ze dit ook te bewijzen. Vaak doen ze dit onvoldoende waardoor de rechters ons alsnog gelijk geven. In die gevallen moet TUI de vergoeding alsnog betalen. 

Welke situaties zijn per definitie geen overmacht? 

Dit zijn alle situaties waarop TUI zelf invloed heeft. Stakingen van eigen personeel vallen dan dus ook niet onder overmacht. Als TUI goed is voor het personeel dan staken ze niet en zijn er geen duizenden vakantiegangers gedupeerd. Ook technische mankementen zijn geen overmacht, omdat de luchtvaartmaatschappij ervoor dient te zorgen dat de toestellen te allen tijde systematisch worden gecontroleerd en zonder problemen de vluchten uit kunnen voeren. De afgelopen jaren heeft TUI vaak problemen gehad op de vluchten naar het Caribisch gebied, en dan met name Curacao, Aruba, Cancun, Punta Cana en Paramaribo. 

Verzorging

Ook dient TUI u verzorging te bieden ten tijde van de vertraging. Dat houdt het volgende in: 

- Hotelovernachting(en) indien de vlucht pas de volgende dag vertrekt.
- Vervoer van en naar de luchthaven
- Eten en drinken ten tijde van de vertraging (in normale verhouding)

Ook wanneer uw vlucht vertraagd is geraakt vanwege buitengewone omstandigheden dient TUI u te verzorgen. Bieden ze u niets aan en moet u zelf kosten maken? U kunt dan zelf een accommodatie boeken en eten en drinken regelen. Dit kunt u later met bonnetjes claimen bij de luchtvaartmaatschappij. Let wel; TUI vergoedt mogelijk geen alcoholische versnaperingen en 4 of 5 sterren hotels. 

Mijn TUI vlucht had een lange vertraging, waarom Aviclaim?

No Cure, No Pay!

U kunt uw claim kosteloos indienen bij Aviclaim. Wij gaan vervolgens voor u aan de slag om de compensatie te verkrijgen bij TUI voor uw vertraagde vlucht. Als het ons lukt om compensatie te verkrijgen dan houden we 25% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden. Stel het lukt ons niet, dan betaalt u helemaal niets.

Juridisch traject

Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Vaak wordt een claim vanwege buitengewone omstandigheden afgewezen. In veel gevallen is dit incorrect, en dit vechten we dan ook graag aan namens u. TUI weet dat we doorgaan tot de Rechtbank. Dit zorgt vaak voor snellere afhandeling of er wordt een schikking getroffen. Bij succes hanteren we 25% van het compensatiebedrag.

Uw voorgangers geven ons een ruime 9!

Passagiers die ook te maken hebben gehad met een vertraagde vlucht bij TUI geven ons een ruime 9! Hier zijn we super trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?

Hoe krijg ik mijn vergoeding via Aviclaim?

Check uw vlucht

U kunt gelijk uw TUI vlucht checken. Had u een overstap of vervangende vlucht, dan kunt u dat ook aangeven, evenals de situatie. Indien ons systeem aangeeft dat u recht heeft op vergoeding, dan zullen wij dit zo spoedig mogelijk bevestigen!

Claim indienen

Heeft u recht op compensatie? Dan kunt u in een paar minuten uw claim afronden. We hebben alleen een boekingsbevestiging, legitimatiebewijs en een getekende volmacht nodig! Heeft u ook nog kosten gemaakt gedurende de vertraging? Lever de bonnetjes gelijk in, dan claimen we die ook!

Claimen!

Gelukt? Dan is het nu aan ons! We zullen namens u TUI aansprakelijk stellen voor de opgelopen vertraging! Dit gaat vaak moeizaam, en kan dan ook enkele maanden duren. Soms moeten we zelf de rechtbank in om uw gelijk te halen! We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.

Uitbetaling

Ja! Het is ons gelukt! Vaak ontvangen wij het geld van TUI, waarna wij het zo snel mogelijk naar uw rekening zullen overmaken. Voor onze bewezen dienst houden we 25% van het claimbedrag in. Geen succes? Dan zijn er ook geen kosten.

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !

Controleer uw vlucht!

Is uw vlucht meer dan drie uur vertraagd, geannuleerd of overboekt, vul dan uw vluchtgegevens in en controleer direct of u recht heeft op een compensatie!

In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten