Was uw TUI vliegtuig overboekt?

Was uw vliegtuig overboekt, en mocht u daarom niet mee op de vlucht? Dan heeft u recht op compensatie. De compensatie voor overboekte vliegtuig kan oplopen tot € 600,- per passagier!

ZOEK MIJN VLUCHTNUMMER
In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Hoe kan mijn vliegtuig overboekt zijn?

U beschikt over de juiste reisdocumenten. U heeft zich tijdig gemeld op de luchthaven en u bent fysiek en mentaal in staat bent om te vliegen. En toch mag u niet mee van het personeel van TUI. De vlucht is in dit geval overboekt. TUI heeft meer stoelen verkocht dan er daadwerkelijk in het vliegtuig zijn, om zo meer winst te maken. Ze gaan ervan uit dat er altijd mensen zijn die afzien van hun reis, of niet op komen dagen. Er zullen passagiers worden geweigerd als er meer passagiers zijn dan stoelen.

Wetgeving
Gelukkig zijn uw rechten beschermd als u te maken hebt met een overboekt vliegtuig. In de Europese Verordening 261/2004 is vastgelegd dat de passagiers recht hebben op een compensatie als hun vliegtuig overboekt was. U moet echter wel 3 uur vertraging hebben opgelopen. Als het alternatief wat u wordt aangeboden voor u geen optie is en u hierdoor besluit niet verder te reizen, dan heeft u waarschijnlijk recht op onderstaande bedragen. De gevlogen of de te vliegen afstand bepaald de hoogte van de compensatie.


Compensatie:

  • tot 1500 kilometer € 250,-
  • tussen 1500 en 3500 kilometer € 400,-
  • meer dan 3500 kilometer € 600,-

Daarnaast zijn twee punten nog van belang alvorens u recht heeft op compensatie bij een overboekt vliegtuig, namelijk:
- Uw overboekte vliegtuig was van een maatschappij die in de Europese Unie gevestigd is, of:
- uw overboekte vliegtuig vertrok vanuit de Europese Unie.

 

Een compensatie verkrijgen voor een overboekt vliegtuig kan een hele opgave zijn. Vaak zien we dat luchtvaartmaatschappijen, ook TUI, vindt dat ze aan hun plicht hebben voldaan, door u alsnog op de eindbestemming te brengen. Als dit echter met een vertraging van 3 uur of meer is geweest, heeft u nog steeds recht op compensatie. Doordat wij vele claims verzamelen staan we een stuk sterker dan de gemiddelde consument. Daarnaast weet TUI dat we doorgaan tot de Rechtbank als ze de compensatie niet betalen. Het resultaat: sneller uw geld en veel minder rompslomp. Het indienen van een claim kost namelijk maar een paar minuten.

Waarom Aviclaim?

No Cure, No Pay!

U kunt uw claim kosteloos indienen bij Aviclaim. Wij gaan vervolgens voor u aan de slag om de compensatie te verkrijgen bij TUI. Als het ons lukt om compensatie te verkrijgen dan houden we 25% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden. Stel het lukt ons niet, dan betaalt u ook geen enkele cent.

Juridisch traject

Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Luchtvaartmaatschappijen proberen vaak om een claim vanwege overboeking af te wijzen omdat ze al aan hun verplichtingen zouden hebben voldaan door u verzorging en een nieuwe vlucht aan te bieden. In veel gevallen is dit incorrect, en dit vechten we dan ook graag aan namens u. Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie af te dwingen, betaalt u vooraf niets. Bij succes hanteren we 25% van het compensatiebedrag.

Uw voorgangers geven ons een 9!

Passagiers die ook tegen hun wil op de vlucht zijn geweigerd en een claim hebben ingediend, zijn erg tevreden over onze service! Ze belonen ons werk met een 9! Hier zijn we trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !

Controleer uw vlucht!

Is uw vlucht meer dan drie uur vertraagd, geannuleerd of overboekt, vul dan uw vluchtgegevens in en controleer direct of u recht heeft op een compensatie!

In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten