Is uw TUI vlucht geannuleerd?

Een geannuleerde vlucht is super vervelend, maar het positieve is dat u waarschijnlijk recht heeft op een schadevergoeding van TUI! Dit kan oplopen tot wel 600 euro per persoon! Vul uw vluchtgegevens in en zie gelijk hoeveel geld wij voor u kunnen claimen!

ZOEK MIJN VLUCHTNUMMER
In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Wanneer is mijn vlucht officieel geannuleerd?

In feite is uw vlucht geannuleerd als deze niet wordt uitgevoerd door TUI zoals op uw ticket staat. Als u een reis heeft geboekt naar Eindhoven Airport en u komt aan op Amsterdam Schiphol, dan wordt dit ook gezien als een annulering. Als uw vlucht na het opstijgen terugkeert naar de luchthaven vanwege een technisch mankement, wordt dit ook als een annulering gezien. Ook dan bent u immers niet op uw eindbestemming aangekomen.


Uw TUI vlucht is geannuleerd, wat nu?

Als uw vlucht geannuleerd is dient TUI u hierover gelijk te informeren. Daarnaast dienen ze u een nieuwe vlucht aan te bieden, onder vergelijkbare vervoersomstandigheden. Als u vlucht later dan 2 uur vertrekt, dienen ze u ook verzorging te bieden in de vorm van eten en drinken. Als u met uw nieuwe vlucht later dan 3 uur aankomt dan uw originele aankomsttijd, dan heeft u recht op compensatie! Bij korte vluchten tot 1500 kilometer kunt u bij 2 uur vertraging zelfs al aanspraak maken op compensatie. De uiteindelijk duur van de vertraging wordt bepaald op het moment dat de cabin crew van TUI de deur van het vliegtuig open doen aan de gate.

Wetgeving

Zoals in de wet staat opgenomen (EU 261/2004) heeft u recht op een financiële compensatie als uw vlucht geannuleerd is. Er zijn alleen drie voorwaarden waar uw vlucht aan moet voldoen, alvorens wij een claim kunnen indienen bij TUI.

Deze zijn als volgt:

  • U had een bevestigde boeking voor de geannuleerde vlucht van TUI.
  • U bent na de omboeking van TUI met meer dan 3 uur vertraging aangekomen.
  • De annulering was de schuld van TUI, en niet door bijvoorbeeld weersomstandigheden.

Voldoet uw geannuleerde TUI vlucht aan de bovenstaande voorwaarden? Dan heeft u waarschijnlijk recht op de volgende compensatie per passagier:

  • Voor vluchten tot 1500 kilometer (2 uren vertraagd) → 250 euro!
  • Binnen de EU, langer dan 1500 kilometer (3 uren vertraagd) → 400 euro! 
  • Buiten de EU, tussen de 1500 en 3500 kilometer (3 uren vertraagd) → 400 euro!
  • Meer dan 3500 kilometer (3 uren vertraagd) → 300 euro!
  • Meer dan 3500 kilometer (4 uren vertraagd) → 600 euro!

Doordat Aviclaim vele passagiers heeft bij gestaan bij geannuleerde vluchten weten we wanneer u wel of niet recht heeft op compensatie. We zien vaak dat claims worden afgewezen omdat er sprake zou zijn van buitengewone omstandigheden. Dit is echter vaak niet het geval! Doordat wij vele claims verzamelen, staan we sterker en TUI weet dat we doorgaan tot de Rechtbank als ze de compensatie niet verlenen! Daardoor heeft u vaak sneller uw compensatie, en heeft u er bovendien maar eenmaal een paar minuten werk van! Doe gelijk de check!

Waarom Aviclaim?

No Cure, No Pay!

U kunt uw geannuleerde vlucht kosteloos indienen bij Aviclaim. Wij gaan vervolgens voor u aan de slag om de compensatie te verkrijgen bij TUI. Als het ons lukt om een compensatie te verkrijgen voor uw geannuleerde vlucht dan houden we 25% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden en moeten wij hiervoor naar de rechtbank. Stel het lukt ons niet, dan betaalt ook helemaal niets.

Juridisch traject

Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Wij willen de onderste steen boven hebben. Vaak wordt een claim afgewezen omdat er sprake zou zijn van buitengewone omstandigheden. In veel gevallen is dit incorrect, en dit vechten we dan ook graag aan namens u. Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie voor uw te verkrijgen, betaalt u vooraf niets.

Uw voorgangers geven ons een 9!

Passagiers die ook te maken hebben gehad met een geannuleerde vlucht zijn erg tevreden over onze service! Ze belonen ons werk met een dikke 9! En daar zijn we trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !

Controleer uw vlucht!

Is uw vlucht meer dan drie uur vertraagd, geannuleerd of overboekt, vul dan uw vluchtgegevens in en controleer direct of u recht heeft op een compensatie!

In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten