Met deze twee woorden ben je verzekerd van een gratis stoelupgrade

De Britse journalist en auteur Tilly Bagshawe, die vaak op en neer vliegt tussen Groot-Brittannië en de VS, heeft een tactiek waarom ze naar eigen zeggen bij 100% van de pogingen een eersteklas stoel heeft weten te bemachtigen.

Ze heeft twee woorden voor je: revenue management. Vliegtuigmaatschappijen beslissen door middel van revenue management hoeveel upgrades er mogen worden vrijgegeven door de reserveringsdienst. Hoe je voor zo’n gratis upgrade in aanmerking komt? Door de klantenservice van de vliegtuigmaatschappij te bellen en concreet te vragen: “Heeft revenue management al eersteklas stoelen vrijgegeven?”. Door de technische term te gebruiken, toon je aan dat je verstand van zaken hebt. Volgens Bagshawe zorgt dit ervoor dat je meer kans maakt dan anders. Als tip geeft ze verder dat je moet blijven proberen, ook als je in eerste instantie “nee” verkocht wordt. Vraag bijvoorbeeld of ze het nog eens willen checken, of ze je willen doorverbinden met de afdeling revenue management en of ze willen controleren of er überhaupt stoelen vrijgegeven zijn (en waarom niet). De aanhouder wint. “Soms zeggen ze dan dat er toch een stoel voor jou is vrijgemaakt, soms bellen ze je er de voor terug de volgende dag”, zegt Bagshawe.

Alleen de grotere vliegtuigmaatschappijen werken met revenue management. KLM heeft er zelfs een eigen afdeling voor.

 

Wil jij nog lastminute weg?

Controleer uw vlucht!

Is uw vlucht meer dan drie uur vertraagd, geannuleerd of overboekt, vul dan uw vluchtgegevens in en controleer direct of u recht heeft op een compensatie!

In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten