Wat was uw situatie bij SunExpress?




In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

SunExpress

SunExpress is van origine een Turkse luchtvaartmaatschappij welke is opgericht in 1989 als een gemeenschappelijke onderneming van Turkish Airlines en LufthansaDe basis van SunExpress in op de luchthaven van Antalya. Sinds 2011 is ook SunExpress Deutschland actief welke een dochteronderneming is van SunExpress. Beide luchtvaartmaatschappijen bedienen de wat kleinere luchthavens in Europa en focussen vooral op de zonvakanties in Zuid Europa, Turkije en Noord Afrika.

Als passagier heb je het bijna niet door of je met SunExpress of SunExpress Deutschland vliegt. Beide worden ook kortweg als SunExpress aangeduid. Het verschil zit hem echter in de vluchtnummers. De vluchtnummer van SunExpress zijn met XQ en de vluchtnummers van SunExpress Deutschland beginnen met XG. SunExpress vliegt inmiddels met 45 toestellen rond, SunExpress Deutschland heeft 18 toestellen tot haar beschikking en gebruikt ook een aantal om lange vluchten voor Eurowings uit te voeren.

SunExpress vliegtuig

 

Sunexpress heeft ook regelmatig problemen met juist uitvoeren van de vluchten, zoals iedere maatschappij. Gelukkig zijn uw rechten beschermd en opgenomen in de Verordening 261/2005. Als u dan te maken krijgt met een vertraagde vlucht, geannuleerde vlucht, een overboekte vlucht of een gemiste aansluiting, dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie.

De compensatie die u tegemoet kunt zien is als volgt:

- Vluchten tot 1500km                                     € 250,- (meer dan 3 uur vertraging)
- Vluchten tussen 1500-3500 km  € 400,- (meer dan 3 uur vertraging)
- Vluchten van meer dan 3500 km € 300,- (tussen de 3 en 4 uur vertraging) 
- Vluchten van meer dan 3500 km € 600,- (meer dan 4 uur vertraging)

Wel is het volgende van belang:
- Alle SunExpress (XQ) en SunExpress Deutschland (XG) vluchten vanuit de EU vallen onder de regelgeving en komen in aanmerking voor compensatie

- Alleen SunExpress Deutschland (XG) vluchten komen in aanmerkingen wanneer er wordt vertrokken van buiten de EU.

- U heeft geen recht op compensatie wanneer er sprake is van buitengewone omstandigheden.


Bent u ook met SunExpress op vakantie/reis geweest, en had uw problemen gedurende uw reis? Voer uw vluchtgegevens in en zie gelijk of je wel of geen recht op compensatie hebt voor je vertraagde vlucht!

Kies uw situatie bij SunExpress:

Vlucht vertraagd

Was uw SunExpress vlucht vertraagd met meer dan 3 uur, dan heeft u waarschijnlijk recht op een compensatie! Doe gelijk de check boven, of onderaan de pagina om te zien waar u recht op heeft.

Vlucht geannuleerd

Was uw vlucht bij SunExpress geannuleerd kort voor vertrek? Dan heeft u recht op nieuwe vluchten en compensatie! Dit kan oplopen tot wel € 600,00 per persoon. Doe gelijk de check.

Overstap gemist

Was uw eerste vlucht vertraagd of geannuleerd waardoor u de aansluitende SunExpress vlucht heeft gemist? Dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie. Voor al uw vluchten in en wij vertellen u waar u recht op heeft.

Hoe dien ik een claim in bij voor mijn SunExpress vlucht?

Check uw vlucht

Voer uw SunExpress vlucht(en) in, beginnend bij het eerste vertrekpunt van uw reis. Kies daarna de situatie en geef aan welke eventuele vervangende vluchten u heeft genomen. U krijgt gelijk te zien waar u recht op heeft!

Claim indienen

Heeft u recht op compensatie? Dan kunt u in een paar minuten uw claim afronden, ook voor uw medepassagiers. We hebben alleen een boekingsbevestiging, legitimatiebewijs en een getekende volmacht nodig van alle passagiers!

Claimen!

Gelukt? Dan is het nu aan ons! We zullen namens u SunExpress aansprakelijk stellen voor de opgelopen vertraging! Dit gaat vaak moeizaam, en kan dan ook enkele maanden duren. Soms moeten we zelfs de rechtbank in om uw gelijk te halen! We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.

Uitbetaling

Ja! Het is ons gelukt! Vaak ontvangen wij het geld van de luchtvaartmaatschappij, waarna wij het zo snel mogelijk naar uw rekening zullen overmaken. Voor onze bewezen dienst houden we 25% van het claimbedrag in. Geen succes? Dan zijn er ook geen kosten.

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !