Kies uw situatie bij Lufthansa




In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Lufthansa is eigenlijk al in 1926 opgericht, al heette het destijds nog Deutsche Luft Hansa A.G.. Sinds 1955 draagt het de huidige naam. Met een rijke geschiedenis, heeft het ook alle tijd gehad om te groeien naar de luchtvaartmaatschappij die het nu is, namelijk Duitsland’s grootste luchtvaartmaatschappij.

Met ruim 250 eigen toestellen worden 220 bestemming bereikt. Met een groot partnernetwerk en dochterondernemingen telt Lufthansa zelfs 656 toestellen die kunnen worden ingezet. In 2015 vervoerde de Duitse maatschappij dan ook meer dan 107 miljoen passagiers, tezamen met alle dochterondernemingen en partners.

Echter is Lufthansa sinds 2007 ook veelvuldig in het nieuws vanwege stakingen. De piloten van Lufthansa willen betere arbeidsvoorwaarden en hebben al veelvuldig het werk neergelegd om dit voor elkaar te krijgen. De verhoudingen zijn echter nog steeds stroef, waardoor in het verleden maar misschien ook in de nabije toekomst nog veel meer passagiers de dupe worden van geannuleerde vluchten.

Lufthansa vlucht vertraagd

Als uw Lufthansa vlucht vertraagd is geweest, hangt de hoogte van de compensatie af van de gevlogen afstand. Het staat volledig los van de prijs die u aan Lufthansa heeft betaald voor uw ticket.

  • Een vertraagde Lufthansa vlucht tot 1500 kilometer, binnen de EU → 250 euro!
  • Een vertraagde Lufthansa vlucht tussen 1500 en 3500 kilometer, binnen en de EU → 400 euro!
  • Een vertraagde Lufthansa vlucht van meer dan 3500 kilometer, buiten de EU → 600 euro!

Voor vluchten van meer dan 3500 kilometer geldt dat de vertraging 4 uur dient te zijn om in aanmerking te komen voor 600 euro compensatie. Wanneer de vertraging tussen de 3 en 4 uur is, mag de compensatie door de luchtvaartmaatschappij gehalveerd worden tot 300 euro per passagier.

 

Geannuleerde Lufthansa vlucht

Als Lufthansa uw vlucht annuleert dient Lufthansa u in ieder geval kosteloos om te boeken naar het eerstvolgende alternatief onder vergelijkbare vervoersomstandigheden.

Daarnaast heeft u recht op compensatie als u met uw vervangende vlucht later aankomt op uw eindbestemming. De compensatie staan los van de ticketprijs en de reeds ontvangen hotel overnachting. De hoogte hiervan wordt bepaald aan de hand van de vluchtafstand.

  • Een vertraagde Lufthansa vlucht tot 1500 kilometer, binnen de EU → 250 euro!
  • Een vertraagde Lufthansa vlucht tussen 1500 en 3500 kilometer, binnen en de EU → 400 euro!
  • Een vertraagde Lufthansa vlucht van meer dan 3500 kilometer, buiten de EU → 600 euro!

Voor vluchten van meer dan 3500 kilometer geldt dat de vertraging 4 uur dient te zien om in aanmerking te komen voor 600 euro compensatie. Wanneer de vertraging tussen de 3 en 4 uur is, mag de compensatie door de luchtvaartmaatschappij gehalveerd worden tot 300 euro per passagier.

 

Recht op verzorging bij een geannuleerde en vertraagde Lufthansa vlucht

Indien u nieuwe vertrektijd 2 uur later is dan het origineel, dienen ze u ook verzorging te bieden in de vorm van eten en drinken. Het kan zijn dat zij dit doen in de vorm van bonnetjes waarmee u eten en drinken kunt halen bij de kiosk. Vaak zien wij dat de bedragen die Lufthansa beschikbaar stelt te weinig is om voldoende te eten en te drinken. Helaas kunnen we ze hiervoor niet verantwoordelijk houden en dit alsnog declareren. 

Als uw vervangende vlucht pas de volgende dag gaan, dan dienen ze ook een hotel voor u te regelen. Doet Lufthansa dit niet nadat ze uw vlucht hebben geannuleerd, bewaar dan de bonnetjes goed want deze kunnen gedeclareerd worden. 

Naast eten, drinken en een overnachting moet de luchtvaartmaatschappij ook nog telefoonkosten vergoeden indien deze worden gemaakt. 

 

Buitengewone omstandigheden

Indien je Lufthansa vlucht geannuleerd of vertraagd is door buitengewone omstandigheden hoeft de luchtvaartmaatschappij geen compensatie uit te betalen. Wat echt buitengewone omstandigheden zijn, zijn Aviclaim en de luchtvaartmaatschappij het vaak over oneens. Officieel is de definitie een een omstandigheid waar de luchtvaartmaatschappij geen invloed op heeft. Het heeft geen invloed op extreem slecht weer, politieke instabiliteit of bijvoorbeeld een aanvaring met een vogel. Helaas neemt de luchtvaartmaatschappij dit vaak als excuus, en annuleren zij te stel vluchten mocht het bijvoorbeeld een beetje regenen. Wij als claimbureau proberen voeren dan een rechtszaak tegen de luchtvaartmaatschappij om Lufthansa te laten betalen voor de vertraging dan wel annulering. 

 

 

 


Kies uw situatie bij Lufthansa!

Vlucht vertraagd

Was uw Lufthansa vlucht met meer dan 3 uur vertraagd, dan heeft u waarschijnlijk recht op een compensatie! Doe gelijk de check boven, of onderaan de pagina om te zien waar u recht op heeft.

Vlucht geannuleerd

Was uw vlucht bij Lufthansa geannuleerd en was u daardoor meer dan 3 uur vertraagd, dan heeft u waarschijnlijk recht op een compensatie! Doe gelijk de check boven, of onderaan de pagina om te zien waar u recht op heeft.

Vlucht overboekt

Was uw vliegtuig bij Lufthansa overboekt en mocht u niet mee? Kwam u hierdoor met meer dan 3 uur vertraging alsnog aan op uw bestemming, dan heeft u waarschijnlijk recht op een compensatie! Doe gelijk de check boven, of onderaan de pagina om te zien waar u recht op heeft.

Hoe werkt het?

Check uw vlucht

U kunt gelijk uw Lufthansa vlucht checken! Had u een overstap of vervangende vlucht, dan kunt u dat ook aangeven, evenals de situatie die voor u van toepassing was. Indien ons systeem aangeeft dat u recht heeft op compensatie, dan zullen wij dit zo spoedig mogelijk bevestigen!

Claim indienen

Heeft u recht op compensatie? Dan kunt u in een paar minuten uw claim afronden. We hebben alleen een boekingsbevestiging, legitimatiebewijs en een getekende volmacht nodig! Heeft u ook nog kosten gemaakt gedurende de vertraging? Lever de bonnetjes gelijk in, dan claimen we die ook!

Claimen!

Gelukt? Dan is het nu aan ons! We zullen namens u Lufthansa aansprakelijk stellen voor de opgelopen vertraging! Dit gaat vaak moeizaam en kan dan ook enkele maanden duren. Soms moeten we zelfs de rechtbank in om uw gelijk te halen! We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.

Uitbetaling

Ja! Het is ons gelukt! Vaak ontvangen wij het geld van de luchtvaartmaatschappij, waarna wij het zo snel mogelijk naar uw rekening zullen overmaken. Voor onze bewezen dienst houden we 25% van het claimbedrag in. Geen succes? Dan zijn er ook geen kosten.

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !