Had u te maken met instapweigering?
Werd het instappen u geweigerd op uw vlucht, dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie! Dit kan oplopen tot wel € 600,- per passagier!

Wat is instapweigering?
Instapweigering is wanneer u een het personeel van een luchtvaartmaatschappij u niet laat instappen op de door u geboekte vlucht. U beschikt tevens over de juiste reisdocumenten, heeft zich tijdig gemeld op de luchthaven en u bent fysiek en mentaal in staat bent om te vliegen. In dit geval is er sprake van instapweigering.
Wat is de oorzaak van mijn instapweigering?
De vlucht is in een dergelijk geval overboekt. Luchtvaartmaatschappijen proberen zoveel mogelijk winst te maken, en verkopen daarom meer stoelen dan er daadwerkelijk in het vliegtuig zijn. Ze gaan ervan uit dat er altijd mensen zijn die niet op komen dagen, of afzien van hun reis. Hierdoor verdienen ze extra geld. Indien wel iedereen komt opdagen, dan zullen er passagiers geweigerd worden aan boord.
Wetgeving
In de Europese Verordening 261/2004 is vastgelegd dat de passagiers recht hebben op een compensatie als ze worden geweigerd op een vlucht. U moet echter wel 3 uur vertraging hebben opgelopen. Als het alternatief wat u wordt aangeboden voor u geen optie is en u hierdoor besluit niet verder te reizen, dan heeft u waarschijnlijk recht op onderstaande bedragen. De gevlogen of de te vliegen afstand bepaald de hoogte van de compensatie.
Te vliegen afstand: Compensatie:
tot 1500 kilometer € 250,-
tussen 1500 en 3500 kilometer € 400,-
meer dan 3500 kilometer € 600,-
Daarnaast zijn twee punten nog van belang alvorens u recht heeft op compensatie bij instapweigering, namelijk:
- Uw bent geweigerd om in te stappen bij een vlucht die werd uitgevoerd door een maatschappij die in de Europese Unie gevestigd is, of:
- De vlucht waarop u geweigerd bent vertrok vanuit de Europese Unie.
Een compensatie verkrijgen voor een overboekte vlucht kan een hele opgave zijn. Vaak zien we dat luchtvaartmaatschappijen vinden dat ze aan hun plicht hebben voldaan, door u alsnog op de eindbestemming te brengen. Als dit echter met een vertraging van 3 uur of meer is geweest, heeft u nog steeds recht op compensatie. Doordat wij vele claims verzamelen staan we een stuk sterker dan de gemiddelde consument. Daarnaast weten de luchtvaartmaatschappijen dat we doorgaan tot de Rechtbank als ze de compensatie niet betalen. Het resultaat: sneller uw geld en veel minder rompslomp. Het indienen van een claim kost namelijk maar een paar minuten.
Waarom Aviclaim?
No Cure, No Pay!
U kunt uw claim kosteloos indienen bij Aviclaim. Wij gaan vervolgens voor u aan de slag om de compensatie te verkrijgen van de luchtvaartmaatschappij. Als het ons lukt om compensatie te verkrijgen dan houden we 29% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden. Stel het lukt ons niet, dan betaalt u ook geen enkele cent.
Juridisch traject
Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Luchtvaartmaatschappijen proberen vaak om een claim vanwege instapweigering af te wijzen omdat ze al aan hun verplichtingen zouden hebben voldaan door u verzorging en een nieuwe vlucht aan te bieden. In veel gevallen is dit incorrect, en dit vechten we dan ook graag aan namens u. Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie af te dwingen, betaalt u vooraf niets. Bij succes hanteren we 29% van het compensatiebedrag.
Uw voorgangers geven ons een 9!
Passagiers die ook tegen hun wil op de vlucht zijn geweigerd en een claim hebben ingediend, zijn erg tevreden over onze service! Ze belonen ons werk met een 9! Hier zijn we trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?
Hoeveel kunt u claimen voor uw overboekte vlucht?
De compensatie bedragen worden bepaald op basis van de vliegafstand.
€ 250,00
Vluchten tot 1500 kilometer
€ 400,00
Vluchten tussen de 1500 en 3500 kilometer binnen de EU
€ 600,00
Vluchten van meer dan 3500 kilometer buiten de EU
Hoe werkt het?
Check uw vlucht
U kunt gelijk uw vlucht checken! Had u een overstap of vervangende vlucht, dan kunt u dat ook aangeven. Indien ons systeem aangeeft dat u recht heeft op compensatie, dan zullen wij dit zo spoedig mogelijk bevestigen!
Claim indienen
Heeft u recht op compensatie? Dan kunt u in een paar minuten uw claim afronden. We hebben alleen een boekingsbevestiging, legitimatiebewijs en een getekende volmacht nodig! Heeft u ook nog kosten gemaakt gedurende de vertraging? Lever de bonnetjes gelijk in, dan claimen we die ook!
Claimen!
Gelukt? Dan is het nu aan ons! We zullen namens u de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk stellen voor de opgelopen vertraging! Dit gaat vaak moeizaam, en kan dan ook enkele maanden duren. Soms moeten we zelfs de rechtbank in om uw gelijk te halen! We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.
Uitbetaling
Ja! Het is ons gelukt! Vaak ontvangen wij het geld van de luchtvaartmaatschappij, waarna wij het zo snel mogelijk naar uw rekening zullen overmaken. Voor onze bewezen dienst houden we 29% van het claimbedrag in. Geen succes? Dan zijn er ook geen kosten.