Problemen met uw TAP Air Portugal vlucht?
TAP Air Portugal
TAP Air Portugal, of kortweg TAP is in 1945 opgericht en is de nationale luchtvaartmaatschappij van Portugal. Origineel is de maatschappij, met als basis Lissabon, begonnen als “Transportes Aéreos Portugueses”. Het almaar groeiende netwerk van TAP focust op alle continenten, behalve Azië. In totaal worden 61 bestemmingen aangedaan met een vloot van 71 toestellen. Deze zijn allen vernoemd naar een bekende Portugees. Zo werd tijdens het EK voetbal in 2004 een toestel vernoemd naar Eusébio, een van lands’ grootste voetballers aller tijden. In 2005 trad TAP Air Portugal ook toe tot de Star Alliance, waardoor het soms ook vluchten voor partnerorganisaties uitvoert.
Voor Nederlandse toeristen welke naar de Azoren, Madeira, Kaapverdië of Brazilië gaan is de kans groot dat ze een TAP-vlucht nodig hebben. Deze zijn dan vanuit Nederland altijd met een tussenstop op de ‘thuisbasis’ Lissabon. Hierdoor komen vele passagiers in de problemen, want als de eerste vlucht een beetje vertraagd is is er vaak onvoldoende tijd om de aansluitende vlucht te halen. Gelukkig zijn uw rechten beschermd en opgenomen in de Verordening 261/2005. Als u dan te maken krijgt met een vertraagde vlucht, geannuleerde vlucht, een overboekte vlucht of een gemiste aansluiting, dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie. Heel af en toe staken de personeelsleden van TAP, ook dan heb je recht op een vergoeding.
De compensatie die tegemoet kunt zien is als volgt:
- TAP vluchten tot 1500km: € 250,- (meer dan 3 uur vertraging)
- TAP vluchten tussen 1500-3500 km: € 400,- (meer dan 3 uur vertraging)
- TAP vluchten van meer dan 3500 km: € 300,- (tussen de 3 en 4 uur vertraging)
- TAP vluchten van meer dan 3500 km: € 600,- (meer dan 4 uur vertraging)
Als u te maken krijgt met vertraging, dan is het goede nieuws dat de afstand tussen Amsterdam en Porto en Lissabon meer dan 1500 km is, waardoor het compensatiebedrag te allen tijde minstens €400,00 bedraagt. In het geval van een gemiste aansluiting naar Zuid Amerika bij TAP kan er vaak ook pas de volgende dag gevlogen worden, waardoor u ook minimaal meer dan 4 uur vertraging oploopt en dus in aanmerking komt voor het hoogste claimbedrag.
Bent u ook met TAP Air Portugal op vakantie/reis geweest, en had uw problemen gedurende uw reis? Voer uw vluchtgegevens in en zie gelijk of je wel of geen recht op compensatie hebt voor je vertraagde vlucht!
Kies uw situatie bij TAP Air Portugal!
Vlucht vertraagd
Was uw TAP vlucht vertraagd met meer dan 3 uur, dan heeft u waarschijnlijk recht op een compensatie! Doe gelijk de check boven, of onderaan de pagina om te zien waar u recht op heeft.
Vlucht geannuleerd
Was uw vlucht bij TAP geannuleerd kort voor vertrek? Dan heeft u recht op nieuwe vluchten en compensatie! Dit kan oplopen tot wel € 600,00 per persoon. Doe gelijk de check.
Overstap gemist
Was uw eerste vlucht vertraagd of geannuleerd waardoor u de aansluitende TAP vlucht heeft gemist? Dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie. Voor al uw vluchten in en wij vertellen u waar u recht op heeft.
Hoe dien ik een claim in bij voor mijn vertraagde TAP vlucht?
Check uw vlucht
Voer uw TAP vlucht(en) in, beginnend bij het eerste vertrekpunt van uw reis. Kies daarna de situatie en geef aan welke eventuele vervangende vluchten u heeft genomen. U krijgt gelijk te zien waar u recht op heeft!
Claim indienen
Heeft u recht op compensatie? Dan kunt u in een paar minuten uw claim afronden, ook voor uw medepassagiers. . We hebben alleen een boekingsbevestiging, legitimatiebewijs en een getekende volmacht nodig van alle passagiers!
Claimen!
Gelukt? Dan is het nu aan ons! We zullen namens u TAP Air Portugal aansprakelijk stellen voor de opgelopen vertraging! Dit gaat vaak moeizaam, en kan dan ook enkele maanden duren. Soms moeten we zelfs de rechtbank in om uw gelijk te halen! We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.
Uitbetaling
Ja! Het is ons gelukt! Vaak ontvangen wij het geld van de luchtvaartmaatschappij, waarna wij het zo snel mogelijk naar uw rekening zullen overmaken. Voor onze bewezen dienst houden we 29% van het claimbedrag in. Geen succes? Dan zijn er ook geen kosten.