1 |
|
Check uw vlucht! Op onze website kunt u gelijk u vluchtnummer en datum invoeren. Indien u meerdere vluchten had, begin dan altijd met de eerste vlucht. Vervolgens dient u de situatie (vertraagd, aansluiting gemist, geannuleerd, instapweigering) aan te geven, en de geboekte en uitgevoerde vluchtgegevens te controleren. Indien nodig kunt u deze gegevens zelf aanpassen. Snel krijgt u van ons een advies of ie mogelijk recht heeft op compensatie!
|
2 |
|
Voeg passagiers en documenten toe! Indien ons systeem aangaf dat u recht heeft op compensatie, zullen we dat zo spoedig mogelijk aan u bevestigen. Het kan namelijk zijn dat de vertraging toch minder dan 3 uur is geweest, of dat er sprake is geweest van buitengewone omstandigheden waardoor we uw claim niet in behandeling kunnen nemen. U kunt ondertussen de passagiers toevoegen en de juiste documenten verzamelen. We hebben alleen een boekingsbevestiging, legitimatiebewijs en een getekende volmacht nodig van alle passagiers!
|
3 |
|
Aviclaim gaat aan de slag! Als we alle benodigde documenten van u hebben ontvangen gaan we namens u de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk stellen. Vaak zijn er meerdere brieven nodig alvorens de luchtvaartmaatschappijen reageren, of ons gelijk geven. Soms lukt het niet via het brieventraject, en zullen we een rechtszaak aanspannen om de compensatie alsnog te verkrijgen. In 97% van de gevallen winnen we alsnog in het juridische traject! Onafhankelijk van hoe we de claim winnen, blijft ons percentage 29% van het geclaimde bedrag. Verliezen we, dan zijn er voor u geen kosten.
|
4
|
|
U ontvangt de compensatie! Gefeliciteerd, u heeft een e-mail ontvangen dat de luchtvaartmaatschappij ons in het gelijk heeft gesteld en compensatie gaat verlenen! Het verschilt per luchtvaartmaatschappij wanneer wij de compensatie daadwerkelijk ontvangen, maar zodra wij het hebben, maken we het uiterlijk 2 weken later naar u over. Houd rekening met een maximale termijn van 6 weken, maar het is vaak sneller!
|