Is uw vlucht overboekt?
Is uw vlucht overboekt, dan heeft u recht op compensatie. De compensatie voor een overboekte vlucht kan oplopen tot € 600,- per passagier!

Waar heb ik recht op bij overboeking van een vlucht?
Als u te maken heeft gehad met een overboekte vlucht, dan heeft u hoogstwaarschijnlijk recht op een financiële compensatie. De hoogte van de compensatie wordt bepaald op basis van de lengte van de vlucht. Hieronder staan de bedragen benoemd.
Hoe kan het dat een vlucht overboekt is?
Luchtvaartmaatschappijen houden er rekening mee dat er altijd passagiers zijn die niet komen opdagen. Door een aantal stoelen dubbel te verkopen kunnen ze dus meer geld verdienen. Het is dan hopen voor de vliegtuigmaatschappijen dat op de vlucht waar zij extra stoelen van hebben verkocht er ook echt mensen niet komen opdagen.
Komen alle passagiers opdagen, dan de vliegtuigmaatschappijen een probleem en moeten er mensen geweigerd worden. Vaak bieden ze dan een geldbedrag om te wachten op de volgende vlucht. Ook al lijkt het aanbod aantrekkelijk, het kan zijn dat je recht hebt op meer geld dan ze bieden.
Wetgeving
In de Europese Verordening 261/2004 is vastgelegd dat de passagier recht heeft op financiële compensatie wanneer je geweigerd wordt voor een vlucht. De hoogte van de compensatie wordt bepaald op basis van de afstand dat gevlogen zou worden.
U heeft recht op de volgende compensatie per passagier:
- 250 Euro voor vluchten tot 1500 kilometer
- 400 Euro voor alle vluchten tussen 1500 en 3500 kilometer
- 600 Euro voor alle vluchten van meer dan 3500 kilometer buiten de Europese Unie (bij meer dan 4 uur vertraging)
Om aanspraak te kunnen maken zijn er nog twee voorwaarden waarin u vertraagde vlucht moet voldoen. Omdat het een Europese wetgeving betreft, is het van belang dat u met een Europese luchtvaartmaatschappij vloog of vertrok vanuit de Europese Unie. Daarnaast moet de opgelopen vertraging de schuld zijn van de luchtvaartmaatschappij, en niet van externe partijen of omstandigheden, zoals politieke onrust in het land van bestemming of hevige sneeuwval. In het geval van overboeking zijn wij nog geen situatie tegengekomen dat het niet de schuld is van de luchtvaartmaatschappij.
Een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij kan een hele onderneming zijn. Het duurt vaak lang (of u krijgt helemaal geen reactie) voor u een antwoord krijgt over uw claim. In veel gevallen worden claims afgewezen op basis van buitengewone omstandigheden. Doordat wij vele claims verzamelen staat Aviclaim sterker dan de gemiddelde consument. Daarnaast weten de luchtvaartmaatschappijen dat we doorgaan tot de Rechtbank als ze de compensatie niet verlenen. Daardoor heeft u vaak sneller u compensatie en is het indienen van een claim zo geregeld!
Waarom Aviclaim?
No Cure, No Pay!
U kunt uw overboekte vlucht kosteloos indienen bij Aviclaim. Wij gaan vervolgens voor u aan de slag om de compensatie te verkrijgen bij de luchtvaartmaatschappij. Als het ons lukt om een compensatie te verkrijgen voor uw vlucht, dan houden we 29% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden en wij hiervoor naar de rechtbank moeten. Stel het lukt ons niet, dan betaalt ook geen enkele cent.
Juridisch traject
Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Wij willen de onderste steen boven hebben. Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie voor uw vlucht te verkrijgen, betaalt u vooraf niets.
Uw voorgangers geven ons een 9!
Passagiers die ook te maken hebben gehad met een overboekte vlucht zijn erg tevreden over onze service! Ze belonen ons werk met een 9! Hier zijn we trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?
Hoeveel kunt u claimen voor uw overboekte vlucht?
De compensatie bedragen worden bepaald op basis van de vliegafstand.
€ 250,00
Vluchten tot 1500 kilometer
€ 400,00
Vluchten tussen de 1500 en 3500 kilometer binnen de EU
€ 600,00
Vluchten van meer dan 3500 kilometer buiten de EU
Hoe werkt het?
Check uw vlucht
U kunt gelijk uw TUI vlucht checken! Had u een overstap of vervangende vlucht, dan kunt u dat ook aangeven, evenals de situatie. Indien ons systeem aangeeft dat u recht heeft op compensatie, dan zullen wij dit zo spoedig mogelijk bevestigen!
Claim indienen
Heeft u recht op compensatie? Dan kunt u in een paar minuten uw claim afronden. We hebben alleen een boekingsbevestiging, legitimatiebewijs en een getekende volmacht nodig! Heeft u ook nog kosten gemaakt gedurende de vertraging? Lever de bonnetjes gelijk in, dan claimen we die ook!
Claimen!
Gelukt? Dan is het nu aan ons! We zullen namens u TUI aansprakelijk stellen voor de opgelopen vertraging! Dit gaat vaak moeizaam, en kan dan ook enkele maanden duren. Soms moeten we zelf de rechtbank in om uw gelijk te halen! We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.
Uitbetaling
Ja! Het is ons gelukt! Vaak ontvangen wij het geld van de luchtvaartmaatschappij, waarna wij het zo snel mogelijk naar uw rekening zullen overmaken. Voor onze bewezen dienst houden we 29% van het claimbedrag in. Geen succes? Dan zijn er ook geen kosten.