Claim indienen voor uw vertraagde vlucht?

Heeft u te maken gehad met problemen met uw vlucht? Wij claimen bij alle maatschappijen!

ZOEK MIJN VLUCHTNUMMER
In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Ik had problemen met mijn vlucht, wat zijn mijn rechten? 

In Europa zijn uw rechten als passagier goed beschermd. Als uw vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt is dan heeft u mogelijk recht op compensatie. Ook wanneer u door een kleine vertraging uw aansluitende vlucht mist, dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie. Wel dient uw vlucht aan een aantal voorwaarden te voldoen alvorens u ook daadwerkelijk recht heeft op compensatie.

Deze zijn als volgt: 

  • Uw vlucht vertrok vanuit de Europese Unie 
  • Uw vlucht vertrok van buiten de Europese Unie, maar u vloog met een Europese luchtvaartmaatschappij. 
  • Uw vlucht was bij aankomst meer dan 3 uur vertraagd en/of u werd korter dan 2 weken vooraf geïnformeerd over uw vlucht annulering. 

Wereldwijd werken vele maatschappijen samen zodat ze hun passagiers over ter wereld kunnen brengen. Het kan dus zo zijn dat je via KLM retour vluchten boekt naar de Verenigde Staten, maar dat deze uiteindelijk worden uitgevoerd door hun partner Delta Airlines. In dat geval heeft u op de terugweg geen recht op compensatie als er problemen zijn met uw vlucht, omdat u dan vliegt met een niet Europese maatschappij en u vertrekt van buiten de Europese Unie. 

Hoeveel compensatie kan ik krijgen?  

Bij een langdurige vertraging heeft u waarschijnlijk recht op een compensatie. Deze staat helemaal los van de ticketprijs en is op basis van de vluchtafstand. Ook als u bent omgeboekt heeft u nog steeds recht op compensatie. De maatschappij dient u namelijk te allen tijde nog steeds zo snel mogelijk op de eindbestemming te brengen. De vertraging wordt bepaald door het verschil in aankomsttijd op uw geboekte ticket te nemen en de daadwerkelijk aankomsttijd. De compensatie bedrag zijn als volgt:  

- Vluchten tot 1500 kilometer, meer dan 3 uur vertraagd  €250 compensatie per persoon
- Vluchten tussen 1500-3500 kilometer, meer dan 3 uur vertraagd  €400 compensatie per persoon
- Vluchten van meer dan 3500 kilometer (buiten de EU), tussen 3 en 4 uur vertraagd             €300 compensatie per persoon
- Vluchten van meer dan 3500 kilometer (buiten de EU), meer dan 4 uur vertraagd  €600 compensatie per persoon

Buitengewone omstandigheden of overmacht

Luchtvaartmaatschappijen hoeven geen vergoeding te betalen wanneer er sprake is van buitengewone omstandigheden. Dit zijn situaties waarop de luchtvaartmaatschappij zelf geen invloed heeft maar welke er wel voor zorgen dat de vlucht met vertraging wordt uitgevoerd. Te denken valt aan zeer slechte weersomstandigheden, terreurdreiging op de bestemming of stakingen van een externe partij zoals de bagage afhandelaars, welke nodig zijn om de vlucht uit te voeren. Wij beoordelen graag uw situatie, aangezien we veel zaken winnen nadat er eerst werd gezegd dat er sprake was van buitengewone omstandigheden. 


Wij voeren zaken tegen alle luchtvaartmaatschappijen, controleer gelijk of uw vlucht ook in aanmerking komt voor compensatie. De onderstaande maatschappijen hebben het vaakst te maken met vlucht problemen.

Air France

American Airlines

Austrian Airlines

British Airways

Condor

Corendon

easyJet

Emirates

Eurowings

Iberia Airlines

KLM

Laudamotion

Lufthansa

Norwegian

SunExpress

Ryanair

  TAP

Transavia

TUI

Vueling

United Airlines

 Wizz Air  
               
               

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !

Controleer uw vlucht!

Is uw vlucht meer dan drie uur vertraagd, geannuleerd of overboekt, vul dan uw vluchtgegevens in en controleer direct of u recht heeft op een compensatie!

In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten