Wat was uw situatie bij Eurowings?




In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Eurowings vlucht vertraagd of geannuleerd? 

Als u vloog met Eurowings en uw vlucht was meer dan 3 uur vertraagd of kort voor vertrek geannuleerd dan heeft u waarschijnlijk recht op vergoeding. Via onderstaande vragen beantwoorden we al uw vragen: 

Wanneer heb ik recht op vergoeding bij Eurowings vertraging? 

Sinds 2005 is er in Europa een wet actief waarin de rechten van vliegtuigpassagiers worden beschermd. Bij langdurige vertraging, geannuleerde vluchten, overboeking of gemiste aansluiting heeft u waarschijnlijk recht op een vergoeding als u met meer dan 3 uur vertraging aan bent gekomen. Omdat Eurowings een Europese luchtvaartmaatschappij is, vallen alle vluchten vanuit Europa onder de wetgeving en ook de vluchten van buiten de Europese Unie náár de Europese Unie. Alleen wanneer de vertraging kwam vanwege buitengewone omstandigheden, hoeft de luchtvaartmaatschappij geen vergoeding te betalen aan de passagiers. Hierbij moet gedacht worden aan extreem slecht weer of terreurdreiging waardoor de vlucht niet veilig uitgevoerd kan worden. 

Hoe wordt de vergoeding berekend als Eurowings vertraging heeft? 

De vergoeding wordt bepaald op basis van de vluchtafstand en staat los van de ticketprijs. De vergoeding zijn als volgt bij meer dan 3 uur vertraging: 

Eurowings vluchten tot 1500 kilometer: €250,00 

Eurowings vluchten tussen 1500-3500 kilometer: €400,00 

Eurowings vluchten van meer dan 3500 kilometer, buiten de EU: €600,00

Indien de vertraging op een langeafstandsvlucht beperkt blijft tussen de 3 en 4 uur, dan mág Eurowings het bedrag halveren tot €300,00. De bedragen zijn per passagier.

Belangrijk is wel dat het hier gaat om de aankomsttijd. De uiteindelijke vertraging wordt gemeten door het verschil te nemen tussen de aankomsttijd op het ticket en het tijdstip waarop de deur van het vliegtuig opengaat aan de gate. Het is dus niet de landingstijd zoals vaak wordt beweerd door Eurowings. 

Heb ik recht op vergoeding als Eurowings mijn vlucht annuleert? 

Als uw Eurowings vlucht geannuleerd binnen 14 dagen voor vertrek heeft u waarschijnlijk recht op vergoeding. Eurowings dient u in ieder geval gratis nieuwe vluchten aan te bieden. Wanneer u hiermee eerder of later aankomt op uw bestemming, dan heeft u waarschijnlijk ook recht op vergoeding. Bij annulering is het moment van annuleren van belang om de vergoeding te kunnen bepalen. 

Geannuleerde vlucht vergoeding

Ik vlieg pas een dag later, wie betaalt dat? 

Wat de reden van de vertraging ook is, Eurowings dient te allen tijde nieuwe vluchten voor u te regelen en u te verzorgen. In sommige gevallen gaat uw nieuwe vlucht pas een dag later. In dat geval dient Eurowing ook een hotel voor u te regelen, eten en drinken en vervoer van en naar de luchthaven. Doen ze dat niet en moet u hiervoor zelf kosten maken, dan kunt u deze later declareren. Kosten welke u reeds op uw bestemming heeft gemaakt aan hotel en/of autohuur bijvoorbeeld kunnen niet worden geclaimd. 

Ik wil mijn geld terug van Eurowings, kan dat? 

Als uw vertraging meer dan 5 uur bedraagt, dan kunt u uw geld terug vragen. Daarna dient u wel zelf voor nieuwe vluchten te zorgen. 

Hoe dien ik een claim in voor mijn Eurowings vertraging? 

Kies bovenaan de pagina de situatie welke van toepassing is; vertraagd, geannuleerd, overboekt of gemiste aansluiting. Na het invullen van de vluchtgegevens zullen we gelijk voor u uitrekenen of u in aanmerking komt voor vergoeding en hoeveel u kunt ontvangen. U kunt gelijk uw medepassagiers toevoegen, de documenten toevoegen en wij kunnen al voor u aan de slag. 

Eurowings zegt dat er sprake is van overmacht, klopt dat?

Vaak zien we dat Eurowings, maar ook andere luchtvaartmaatschappijen claims ten onrechte afwijze vanwege overmacht of buitengewone omstandigheden. Extreem slecht weer of een sluiting van het luchtruim kan bijvoorbeeld worden gezien als overmacht. Echter moet er wel naar het gehele plaatje worden gekeken en ook of het toestel wat de vlucht zou moeten uitvoeren wel op schema lag. Zonder de eerdere, korte vertraging, was het toestel misschien helemaal niet in aanraking gekomen met slecht weer. We kunnen dus niet per definitie stellen dat slecht weer een buitengewone omstandigheid is. We raden dan ook altijd aan om de vlucht op onze pagina te controleren. We analyseren wereldwijd weers- en nieuwsberichten waardoor we altijd op de hoogte zijn van wat er speelt. Door onze jarenlange ervaring weten we inmiddels goed wanneer een claim haalbaar is of niet. 

Had u ook vertraging met Eurowings? Controleer gelijk uw vlucht en wij gaan graag op basis van no cure, no pay voor u aan de slag. Alleen bij succes houden we 25%, ongeacht hoe ver we daarvoor moeten gaan. In veel gevallen starten we zelfs een rechtszaak. 

Kies uw situatie bij Eurowings!

Vlucht vertraagd

Was uw vlucht bij Eurowings met meer dan 3 uur vertraagd, dan heeft u waarschijnlijk recht op een compensatie! Doe gelijk de check boven, of onderaan de pagina om te zien waar u recht op heeft.

Vlucht geannuleerd

Was uw vlucht bij Eurowings geannuleerd en was u daardoor meer dan 3 uur vertraagd, dan heeft u waarschijnlijk recht op een compensatie! Doe gelijk de check boven, of onderaan de pagina om te zien waar u recht op heeft.

Vlucht overboekt

Was uw vliegtuig bij Eurowings overboekt en mocht u niet mee? Kwam u hierdoor met meer dan 3 uur vertraging alsnog aan op uw bestemming, dan heeft u waarschijnlijk recht op een compensatie! Doe gelijk de check boven, of onderaan de pagina om te zien waar u recht op heeft.

Hoe werkt het?

Check uw vlucht

U kunt gelijk uw Eurowings vlucht checken! Had u een overstap of vervangende vlucht, dan kunt u dat ook aangeven, evenals de situatie. Indien ons systeem aangeeft dat u recht heeft op compensatie, dan zullen wij dit zo spoedig mogelijk bevestigen!

Claim indienen

Heeft u recht op compensatie? Dan kunt u in een paar minuten uw claim afronden. We hebben alleen een boekingsbevestiging, legitimatiebewijs en een getekende volmacht nodig! Heeft u ook nog kosten gemaakt gedurende de vertraging? Lever de bonnetjes gelijk in, dan claimen we die ook!

Claimen!

Gelukt? Dan is het nu aan ons! We zullen namens u Eurowings aansprakelijk stellen voor de opgelopen vertraging! Dit gaat vaak moeizaam en kan dan ook enkele maanden duren. Soms moeten we zelf de rechtbank in om uw gelijk te halen! We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.

Uitbetaling

Ja! Het is ons gelukt! Vaak ontvangen wij het geld van de luchtvaartmaatschappij, waarna wij het zo snel mogelijk naar uw rekening zullen overmaken. Voor onze bewezen dienst houden we 25% van het claimbedrag in. Geen succes? Dan zijn er ook geen kosten.

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !