Is uw British Airways vliegtuig vertraagd?

Heeft uw vliegtuig een forse vertraging opgelopen, dan heeft u waarschijnlijk recht op een vergoeding die kan oplopen tot 600 Euro!

ZOEK MIJN VLUCHTNUMMER
In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Waar heb ik recht op als mijn vliegtuig is vertraagd?

Als u vloog met British Airways en uw vliegtuig is met meer dan drie uur vertraagd geraakt dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie. De hoogte van de compensatie is afhankelijk van de gevlogen afstand en de uiteindelijke vertraging wordt gemeten door het verschil tussen uw aankomsttijd op uw ticket en de daadwerkelijk aankomsttijd. Dit is het moment dat de deur van het vliegtuig opengaat aan de gate.

Wetgeving

Sinds 2004 is er een Europese Verordening (261/2004) van kracht waarin de rechten van passagiers zijn beschermd als uw vliegtuig vertraagd is. Zo moet British Airways u bijvoorbeeld al verzorging aan te bieden als uw vliegtuig 2 uur later lijkt te gaan vertrekken. U moet dan denken aan bijvoorbeeld eten en drinken. Loopt de vertraging op tot de volgende dag, dan moet British Airways u ook een hotel overnachting aanbieden. Als de totale aankomstvertraging meer dan 3 uur is, dan heeft u ook recht op een financiële compensatie. De bedragen worden bepaald door de afstand en de opgelopen vertraging.

De vergoedingen zijn als volgt:  

  • 250 Euro voor vluchten tot 1.500 kilometer
  • 400 Euro voor vluchten van meer dan 1.500 kilometer binnen de Europese Unie
  • 400 Euro voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 kilometer buiten de Europese Unie
  • 600 Euro voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de Europese Unie (bij meer dan 4 uur vertraging)

Als uw vliegtuig tussen de 3 en 4 uur te laat op zijn eindbestemming aan kwam bij een vlucht van meer dan 3.500 kilometer buiten de Europese Unie, dan kan het bedrag worden gehalveerd door British Airways. De enige andere voorwaarde die geldt bij een vertraagd British Airways vliegtuig is dat er geen sprake mag zijn van buitengewone omstandigheden. Dit zijn situaties waar British Airways niets aan kan doen, zoals hevige sneeuwval of dichte mist.  

Als u zelf al eens geprobeerd heeft om een claim in te dienen is het goed mogelijk dat u heeft ondervonden dat de maatschappijen alle trucs uit de kast halen om niet te hoeven betalen. Daarom bestaat Aviclaim! Wij verzamelen vele claims, en inmiddels weten de luchtvaartmaatschappijen dat we doorgaan tot we de compensatie hebben ontvangen, of wanneer we deugdelijk bewijs hebben voor de afwijzing.

Wij gaan kosteloos voor u aan de slag en u hoeft maar eenmalig een aantal documenten aan ons te tonen. De rest doen wij! Kijk gelijk hoeveel uw vertraagde vliegtuig u op kan leveren!

Waarom Aviclaim?

No Cure, No Pay!

U kunt uw claim voor het vertraagde vliegtuig kosteloos indienen bij Aviclaim. Wij gaan vervolgens voor u aan de slag om de compensatie te verkrijgen bij British Airways. Als het ons lukt om een compensatie te verkrijgen voor uw vlucht dan houden we 25% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden en moeten wij hiervoor naar de rechtbank. Stel het lukt ons niet, dan betaalt ook helemaal niets.

Juridisch traject

Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Wij willen de onderste steen boven hebben. Vaak wordt een claim afgewezen omdat er sprake zou zijn van buitengewone omstandigheden. In veel gevallen is dit incorrect, en dit vechten we dan ook graag aan namens u. Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie voor uw te verkrijgen, betaalt u vooraf niets.

Uw voorgangers geven ons een 9!

Passagiers die ook te maken hebben gehad met een vertraagd vliegtuig zijn erg tevreden over onze service! Ze belonen ons werk met een dikke 9! En daar zijn we trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !