Claim uw geld terug!
Heeft u een voucher ontvangen maar wilt u liever geld terug van de maatschappij? Kies voor 'Geannuleerd", vul u vluchtnummer in en dat u geen vervangende vlucht heeft gehad. Wij zullen uw restitutie claimen!
Mijn vlucht is geannuleerd vanwege het coronavirus.
Is uw vlucht geannuleerd vanwege het coronavirus? Heeft u hierdoor een voucher of een tegoedbon ontvangen van de luchtvaartmaatschappij zodat u later alsnog de reis kunt maken? Dan helpen we u graag!
Volgens de Europese wetgeving EU 261/2004 is de luchtvaartmaatschappij namelijk verplicht om u bij een een geannuleerde vlucht een alternatieve vlucht aan te bieden, of binnen 7 dagen het geld van de ticketkosten terug te storten. Nu nieuwe vluchten momenteel niet mogelijk zijn, kiezen vrijwel alle maatschappijen ervoor om voucher / tegoeden uit te geven in plaats van het geld terug te geven wat u eerder aan hen heeft betaald. Dit is niet juist!
De vouchers geven namelijk geen enkele garantie. De maatschappij kan failliet gaan of de reis twee keer zo duur tegen de tijd dat u wél zou willen reizen. Daarnaast kunt u het geld nu zelf wellicht ook beter gebruiken in plaatst van te 'lenen' aan de luchtvaartmaatschappij.
Waar heb ik recht op bij een geannuleerde vlucht?
Als uw vlucht geannuleerd is vanwege het corona virus en u heeft geen gebruik gemaakt van een alternatieve vlucht, dan heeft u te allen tijde recht op een terugbetaling van de ticketkosten, stoelreserveringen en bagagekosten.
Daarnaast heeft u mogelijk recht op compensatie indien uw vlucht geannuleerd is vanwege het corona virus. Dit hangt af van een aantal voorwaarden:
1) Is uw vlucht geannuleerd binnen 14 dagen voor vertrek?
2) Was het internationale vliegverkeer reeds weer opgestart en werd er wel gevlogen op uw bestemming, op andere dagen of tijdstippen?
Indien beide vragen met JA beantwoord kunnen worden dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie. Doordat er wel werd gevlogen op de bestemming lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat lokale overheden restricties hebben opgelegd. Het is dan naar alle waarschijnlijkheid een economische overweging van de luchtvaartmaatschappij om een aantal vluchten samen te voegen. Hierdoor worden een aantal halflege vluchten geannuleerd en wordt er een volle vlucht uitgevoerd. In dat geval heeft u recht op compensatie.
Wat gaat Aviclaim voor mij doen?
Graag gaan we voor u aan de slag om de ticketkosten terug te vorderen bij de luchtvaartmaatschappij.
Dit doen we op basis van no cure, no pay. Bij een succesvolle terugbetaling van de ticketkosten aan u of aan ons, houden we 29% van de ticket/voucherwaarde in. Lukt het niet, dan zijn er voor u geen kosten.
Wij zullen de luchtvaartmaatschappij verzoeken om binnen 14 dagen de terugbetaling te voldoen. Doen ze dit niet binnen deze termijn aan u of ons, dan zullen we een juridisch traject moeten starten. De eerste rechtszaken zijn reeds succesvol afgehandeld tegen onder andere Transavia en KLM.
Ik heb al een voucher ontvangen, kan ik me dan nog aanmelden?
Indien u reeds een voucher heeft ontvangen of moeten accepteren dan kunnen we de zaak alsnog voor u opstarten. Bij succes zal de voucher dan ongeldig worden verklaard door de maatschappij.
Kunnen alle vluchten worden geclaimd?
De vluchten dienen te vallen onder de EU261 wetgeving. Hierin staat onder andere vermeld dat de vlucht dient te vertrekken vanuit de EU, of dat de reis met een Europese maatschappij dient te worden uitgevoerd. Alleen de ticketprijs van deze vluchten kan worden geclaimd.
KLM Voucher geld terug
Als je een KLM voucher hebt heeft het recht om deze om te zetten in geld. Volgens de Europese wetgeving mag KLM een voucher aanbieden maar daar moet u als consument mee akkoord gaan. Wettelijk gezien heeft u recht op geld terug van KLM.
Op 13 mei 2020 wees de Europese Commissie de Nederlandse overheid erop dat zij moeten handhaven op het feit dat KLM geld terug moet geven bij een annulering van de vlucht, ook al zijn het lastige tijden voor de luchtvaartmaatschappij. Vele passagiers hebben zich dan ook bij Aviclaim gemeld en de eerste rechtszaak is reeds gestart.
De luchtvaartmaatschappij kan er zelf voor kiezen om de KLM voucher aantrekkelijker te maken. Zodoende dwingen ze zelf af dat de consument waarschijnlijk minder snel geld terug wil van KLM. Momenteel is het omzetten van een KLM voucher in geld redelijk lastig. Voor alle vluchten die geannuleerd zijn voor 14 mei is het niet mogelijk om geld terug te krijgen van KLM. Naar aanleiding van de waarschuwing van de Europese Unie heeft KLM besloten om wel een ieder een refund aan te bieden voor de vluchten welke geannuleerd worden na 14 mei 2020.
Transavia voucher geld terug
Ook vouchers van Transavia kunnen omgezet worden in geld. Transavia vouchers zijn momenteel één jaar geldig. De luchtvaartmaatschappij mag de vouchers uitgeven als de consument deze vrijwillig accepteert. Als u echter geld terug wil van Transavia is dat ook mogelijk. U dient hiervoor de claim in te dienen bij Aviclaim, aangezien Transavia niet vrijwillig over zal gaan tot het betalen van de restitutie. De eerste rechtszaak is reeds gestart tegen Transavia.
Corendon voucher geld terug
Momenteel zijn er 114.000 Corendon vouchers in omloop met een totale waarde van 60 miljoen euro, ongeveer 10% van hun totale omzet. Corendon heeft aangeven de Corendon vouchers niet uit te willen betalen in cash. Het is volgens Corendon niet mogelijk om iedereen hun geld terug te geven.
Er gelden voor Corendon twee wetgevingen waarin staat dat Corendon vouchers omgezet moeten kunnen worden in geld. Naast de reguliere wetgeving rondom vluchten staat het ook in de pakketreis richtlijnen. U heeft dus gewoon recht op de terugbetaling van Corendon.
Als het niet niet lukt om bij Corendon geld terug te krijgen voor uw voucher is Aviclaim bereid u te helpen. Via het aanmeldformulier bovenaan de pagina is het mogelijk om een claim aan te maken.
TUI geld terug - TUI Voucher
TUI is net als Corendon een luchtvaartmaatschappij en een touroperator. Dit houdt in dat u ook voor uw TUI voucher geld terug kunt krijgen. Volgens de wetgeving EC261/2004 moet TUIfly binnen zeven dagen geld terug geven voor je vliegticket.
Op alle aanvragen om geld terug te krijgen van TUI wordt momenteel negatief geantwoord. Zij geven aan dat vanwege de buitengewone situatie het niet mogelijk is iedereen geld terug te geven. Echter heeft de Europese commissie besloten dat iedereen, en dus ook TUI zich moet houden aan de verschillende wetgevingen. Als u dus uw TUI voucher om wil zetten in geld en zij werken er niet aan mee dan is het mogelijk om uw TUI claim aan te melden via het formuleer bovenaan de pagina.
Waarom Aviclaim?
No cure, no pay
Alleen als de luchtvaartmaatschappij de ticketkosten aan u of ons voldoet na onze inmenging houden we 25% van de ticket waarde in. Lukt het niet, dan zijn er geen kosten.
Juridisch traject
Indien de betaling uitblijft, zullen we een rechtszaak moeten starten. Wij zullen deze financieren en voeren deze op basis van No Cure, No Pay met een succesfee van 25%. Lukt het niet, dan zijn er voor u geen kosten.
Uw voorgangers geven ons een 9!
Duizenden vertraagde passagiers gingen u voor en beoordelen ons met een ruime 9! Het hoogste cijfer in de markt en hier zijn we ontzettend trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun ticketkosten via Aviclaim hebben ontvangen?
U hoeft een voucher niet zomaar te accepteren. De EU wetgeving is duidelijk en zegt dat de ticketkosten binnen 7 dagen terug betaald moeten worden. Daar kan men niet zomaar aan voorbij gaan...