Claim uw geld terug!

Heeft u een voucher ontvangen maar wilt u liever geld terug van de maatschappij? Kies voor 'Geannuleerd", vul u vluchtnummer in en dat u geen vervangende vlucht heeft gehad. Wij zullen uw restitutie gratis claimen!




In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Mijn vlucht is geannuleerd vanwege het coronavirus. 

Is uw vlucht geannuleerd vanwege het coronavirus? Heeft u hierdoor een voucher of een tegoedbon ontvangen van de luchtvaartmaatschappij zodat u later alsnog de reis kunt maken? Dan helpen we u graag! 

Volgens de Europese wetgeving EU 261/2004 is de luchtvaartmaatschappij namelijk verplicht om u bij een een geannuleerde vlucht een alternatieve vlucht aan te bieden, of binnen 7 dagen het geld van de ticketkosten terug te storten. Nu nieuwe vluchten momenteel niet mogelijk zijn, kiezen vrijwel alle maatschappijen ervoor om voucher / tegoeden uit te geven in plaats van het geld terug te geven wat u eerder aan hen heeft betaald. Dit is niet juist! 

De vouchers geven namelijk geen enkele garantie. De maatschappij kan failliet gaan of de reis twee keer zo duur tegen de tijd dat u wél zou willen reizen. Daarnaast kunt u het geld nu zelf wellicht ook beter gebruiken in plaatst van te 'lenen' aan de luchtvaartmaatschappij.


Waar heb ik recht op bij een geannuleerde vlucht?

U heeft vanwege het coronavirus geen recht op compensatie vanwege de geannuleerde vlucht. Het virus wordt gezien als een buitengewone omstandigheid waarvoor de maatschappijen niet aansprakelijk kunnen worden gesteld. Het geeft ze echter niet het recht om de ticketkosten niet terug te betalen. Buitengewone omstandigheden of niet, dit dient men volgens de EU wet gewoon binnen 7 dagen terug te storten. 

Wat gaat Aviclaim voor mij doen? 

Wij gaan kosteloos aan de slag om uw ticketkosten terug te vorderen bij de luchtvaartmaatschappij. Indien de luchtvaartmaatschappij binnen 14 dagen de betaling aan ons voldoet, zullen we het gehele bedrag van uw ticket aan u overmaken. Mocht de luchtvaartmaatschappij niet willen meewerken en de wet negeren, dan zullen we dit uit moeten vechten in de rechtbank. Vanaf dat moment is onze service nog steeds gratis, echter zullen we bij succes in de rechtbank 15% van de ticketprijs inhouden. Lukt het niet, dan zijn er voor u geen kosten. 

Ik heb al een voucher ontvangen, kan ik me dan nog aanmelden? 

Indien u reeds een voucher heeft ontvangen of moeten accepteren dan kunnen we de zaak alsnog voor u opstarten. Bij succes zal de voucher dan ongeldig worden verklaard door de maatschappij. 

 

Kunnen alle vluchten worden geclaimd? 

De vluchten dienen te vallen onder de EU261 wetgeving. Hierin staat onder andere vermeld dat de vlucht dient te vertrekken vanuit de EU, of dat de reis met een Europese maatschappij dient te worden uitgevoerd. Alleen de ticketprijs van deze vluchten kan worden geclaimd. 

KLM Voucher geld terug

Als je een KLM voucher hebt heb je recht om deze om te zetten in geld. Volgens de Europese wetgeving mag KLM een voucher aanbieden maar daar moet je als consument mee akkoord gaan. Wettelijk gezien heb je recht op geld terug van KLM. 

Op 13 mei 2020 wees de Europese Commissie Nederland erop dat zij moeten handhaven aan op het feit dat KLM geld terug moet geven bij een annulering van de vlucht, ook al zijn het lastige tijden voor de luchtvaartmaatschappij. 

De luchtvaartmaatschappij kan er zelf voor kiezen om de KLM voucher aantrekkelijker te maken. Zodoende dwingen ze zelf af dat de consument waarschijnlijk minder snel geld terug wil van KLM. Momenteel is het omzetten van een KLM voucher in geld redelijk lastig. Voor alle vluchten die geannuleerd zijn voor 14 mei is het niet mogelijk om geld terug te krijgen van KLM. Naar aanleiding van de waarschuwing van de Europese Unie heeft KLM besloten om wel een ieder een refund aan te bieden voor de vluchten welke geannuleerd worden na 14 mei 2020. 

Transavia voucher geld terug

 

Ook vouchers van Transavia kunnen omgezet worden in geld. Transavia vouchers zijn momenteel één jaar gelding. De luchtvaartmaatschappij mag de vouchers uitgeven als de consument deze vrijwillig accepteert. Als je geld terug wil van Transavia is dat ook mogelijk. 

Volgens de wetgeving Transavia vouchers om te zetten in geld. Als een vlucht door een luchtvaartmaatschappij geannuleerd wordt is deze verplicht om binnen zeven dagen een refund van het ticket te betalen. Momenteel (op moment van schrijven) houdt Transavia zich niet aan de wet.

Corendon voucher geld terug

Momenteel zijn er 114.000 Corendon vouchers in omloop met een totale waarde van 60 miljoen euro, ongeveer 10% van hun totale omzet. Corendon heeft aangeven de Corendon vouchers niet uit te willen betalen in cash. Het is volgens Corendon niet mogelijk om iedereen hun geld terug te geven. 

Er gelden voor Corendon twee wetgevingen waarin staat dat Corendon vouchers omgezet moeten kunnen worden in geld. Naast de reguliere wetgeving rondom vluchten staat het ook in de pakketreis richtlijnen. Als je wil heb je dus recht op geld terug Corendon. 

Als het niet niet lukt om bij Corendon geld terug te krijgen voor je voucher is Aviclaim je bereid te helpen. Via het aanmeldformulier bovenaan de pagina is het mogelijk om een claim aan te maken. 

TUI geld terug - TUI Voucher

TUI is net als Corendon een luchtvaartmaatschappij en een touroperator. Dit houdt in dat je ook voor TUI voucher geld terug kan krijgen. Volgens de wetgeving EC261/2004 moet TUIfly binnen zeven dagen geld terug geven voor je vliegticket. Dit hoeft overigens alleen als je persé je geld terugwil. 

Op alle aanvragen om geld terug te krijgen van TUI wordt momenteel negatief geantwoord. Zij geven aan dat vanwege de buitengewone situatie het niet mogelijk is iedereen geld terug te geven. Echter heeft de Europese commissie besloten dat iedereen, en dus ook TUI zich moet houden aan de verschillende wetgevingen. Als dus je TUI voucher om wil zetten in geld, en zij werken er niet aan mee dan is het mogelijk om je TUI claim aan te melden via het formuleer bovenaan de pagina. 

Waarom Aviclaim?

Wij gaan gratis aan de slag!

Wij gaan gratis voor u aan de slag! Indien de maatschappij netjes binnen 14 dagen uw ticketprijs aan ons betaald, kost het u helemaal niets. 

Juridisch traject

Indien de betaling uitblijft, zullen we een rechtszaak moeten starten. Wij zullen deze financieren en voeren deze op basis van No Cure, No Pay met een succesfee van 15%. Lukt het niet, dan zijn er voor u geen kosten.

Uw voorgangers geven ons een 9!

Duizenden vertraagde passagiers gingen u voor en beoordelen ons met een ruime 9! Het hoogste cijfer in de markt en hier zijn we ontzettend trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun ticketkosten via Aviclaim hebben ontvangen?

U hoeft een voucher niet zomaar te accepteren. De EU wetgeving is duidelijk en zegt dat de ticketkosten binnen 7 dagen terug betaald moeten worden. Daar kan men niet zomaar aan voorbij gaan...

quote_image

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !