Is uw Lufthansa vlucht geannuleerd?

Als uw Lufthansa vlucht geannuleerd is dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie. Doe gelijk de check en ontvang tot wel €600,00 per persoon.

ZOEK MIJN VLUCHTNUMMER
In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Waar heb ik recht op als mijn Lufthansa vlucht geannuleerd wordt?

U heeft mogelijk recht op compensatie die kan oplopen tot wel €600,00 per persoon. Dit hangt af van de situatie én het moment van annuleren. Tot 2 weken van te voren mag Lufthansa uw vluchten annuleren. Ze dienen dan uw geld terug te geven, maar u heeft geen recht op compensatie. Annuleren ze uw vlucht binnen twee weken voor de reis, dan komt u waarschijnlijk in aanmerking voor compensatie.

Wetgeving

In de Europese wetgeving (261/2004) zijn uw rechten als passagier beschermd als Lufthansa uw vlucht annuleert. Lufthansa dient u in ieder geval kosteloos om te boeken naar het eerstvolgende alternatief onder vergelijkbare vervoersomstandigheden. Indien u nieuwe vertrektijd 2 uur later is dan het origineel, dienen ze u ook verzorging te bieden in de vorm van eten en drinken. Mocht uw vervangende vlucht pas de volgende dag gaan, dan dienen ze ook een hotel voor u te regelen. Doet Lufthansa dit niet nadat ze uw vlucht hebben geannuleerd, bewaar dan de bonnetjes goed want deze kunnen gedeclareerd worden. Daarnaast heeft u recht op compensatie als u met uw vervangende vlucht later aankomt op uw eindbestemming. De compensatie staan los van de ticketprijs en de reeds ontvangen hotel overnachting. De hoogte hiervan wordt bepaald aan de hand van de vluchtafstand.

  • Een vertraagde Lufthansa vlucht tot 1500 kilometer, binnen de EU → 250 euro!
  • Een vertraagde Lufthansa vlucht tussen 1500 en 3500 kilometer, binnen en de EU → 400 euro!
  • Een vertraagde Lufthansa vlucht van meer dan 3500 kilometer, buiten de EU → 600 euro!

Voor vluchten van meer dan 3500 kilometer geldt dat de vertraging 4 uur dient te zien om in aanmerking te komen voor 600 euro compensatie. Wanneer de vertraging tussen de 3 en 4 uur is, mag de compensatie door de luchtvaartmaatschappij gehalveerd worden tot 300 euro per passagier.

Als laatste is de reden van de annulering wel van belang. Als Lufthansa bijvoorbeeld uw vlucht annuleert vanwege hevige mist, storm of sneeuw, stakingen van luchtverkeersleiding dan kan dat gezien worden als buitengewone omstandigheden. We zullen per situatie moeten controleren of er dan nog steeds recht op compensatie bestaat.

Een claim indienen kan een hele onderneming zijn. Het duurt vaak lang (of u krijgt helemaal geen reactie) voor u een antwoord krijgt over uw claim. In veel gevallen worden claims afgewezen op basis van buitengewone omstandigheden. Doordat wij vele claims verzamelen, staan we sterker en Lufthansa weet dat we doorgaan tot de rechtbank als ze de compensatie niet verlenen! Daardoor heeft u vaak sneller uw compensatie, en heeft u er bovendien maar eenmaal een paar minuten werk van! Doe gelijk de check!

Waarom Aviclaim?

No Cure, No Pay!

Wij werken op basis van No Cure, No Pay. Als het ons lukt om compensatie te verkrijgen bij Lufthansa voor uw geannuleerde vlucht dan houden we 25% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden. Stel het lukt ons niet, dan betaalt u helemaal niets.  

Juridisch traject

Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Vaak wordt een claim vanwege buitengewone omstandigheden afgewezen. In veel gevallen is dit incorrect, en dit vechten we dan ook graag aan namens u. Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie af te dwingen, betaalt u vooraf niets. Bij succes hanteren we 25% van het compensatiebedrag.

Uw voorgangers geven ons een 9!

Passagiers die ook te maken hebben gehad met een geannuleerde vlucht bij Lufthansa geven ons een ruime 9! Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !