IT-storing British Airways

Afgelopen zaterdag (27 mei 2017) werd British Airways getroffen door een grote IT-storing. De storing trof de twee grote luchthavens Heatrow en Gatwick. Hierdoor was British Airways genoodzaakt alle vluchten van deze luchthavens te annuleren.

Op beide luchthavens was het afgelopen weekend extra druk vanwege een feestdag in Engeland. De meeste reizigers die zaterdag zouden vliegen hebben de nacht op het vliegveld doorgebracht op yogamatten voorzien door British Airways.

Hoewel er hard wordt gewerkt om de computerstoring op te lossen, hebben passagiers die vliegen met British Airways op maandag nog steeds last van de naweeën. Bijna alle vluchten vanaf Gatwick gaan weer maar vanaf Heatrow is ook maandag een groot deel van de korte afstandsvluchten geannuleerd.

In Groot-Brittannië klinkt er inmiddels kritiek op British Airways. Volgens vakbond GMB is de storing mede veroorzaakt door het schrappen van banen en het uitbesteden van IT-diensten naar India. 

British Airways heeft alle klanten de mogelijkheid geboden om de vlucht om te boeken naar een later moment of te annuleren en het geld terug te krijgen. Dit is echter niet voldoende. Aviclaim is bereid de consumenten die getroffen zijn door deze storing bij te staan bij het indienen van een claim. Want naast een nieuw ticket of kosteloos annuleren heeft de consument ook recht op een financiële compensatie.

Controleer uw vlucht!

Is uw vlucht meer dan drie uur vertraagd, geannuleerd of overboekt, vul dan uw vluchtgegevens in en controleer direct of u recht heeft op een compensatie!

In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten