KLM vlucht KL565 keert terug naar Schiphol vanwege technisch mankement.
Een Boeing 747 van KLM die gistermiddag was vertrokken naar Nairobi (Kenia) vanaf Schiphol is boven Egypte teruggekeerd naar Nederland vanwege een technisch mankement.
De vlucht KL565 met 376 passagiers aan boord is na een vlucht van ruim 8 uur teruggekeerd op de Zwanenburgbaan waar het eerder die dag ook vertrok.
Technisch Mankement
Het 'probleem' kwam aan het licht boven het Egyptische luchtruim. Het is echter niet naar buiten gekomen wat het technische mankement precies zou zijn. Wel is bekend dat de vliegveiligheid niet in het geding is geweest. De Boeing heeft ook een normale landing kunnen maken bij terugkomst, en het mankement bleek loos alarm.
De gezagvoerder besloot om helemaal terug te keren naar Schiphol omdat de passagiers hier meer mogelijkheden hadden om snel op een nieuwe vlucht omgeboekt te kunnen worden naar Nairobi.
Volgens de geruchten op Twitter zou het gaan om een brand alarm in het vrachtruim.
Toevalligerwijs heeft het bewuste vliegtuig, de City of Lima een reputatie als het gaat om technische mankementen. Zo scheen er ook op 16 januari 2017 (gisteren!) een brand alarm in het vrachtruim te zijn en durven mensen in het Caribisch gebied amper nog te vliegen met dit toestel. In 2009 is het toestel ook eens teruggekeerd omdat 20 mensen het toestel niet meer vertrouwden, aldus luchtvaartnieuws.nl.
Claim
Voor de passagiers van de KL565 van Amsterdam naar Nairobi is het een behoorlijk lange reis aan het worden. Sommigen worden geconfronteerd met lange overstappen in bijvoorbeeld Londen. Omdat dit een technisch mankement betreft waarvoor de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is bestaat de mogelijkheid om een claim in te dienen. Volgens de regels wordt de vlucht als geannuleerd gezien, aangezien het niet is aangekomen op de eindbestemming. De passagiers hebben elk recht op € 600,00! Ook eventuele kosten die gemaakt worden tijdens het wachten kunnen worden gedeclareerd!
Dien gelijk uw claim in of deel dit bericht met de gedupeerde passagiers!
Controleer uw vlucht!
Is uw vlucht meer dan drie uur vertraagd, geannuleerd of overboekt, vul dan uw vluchtgegevens in en controleer direct of u recht heeft op een compensatie!