Schiphol gaat personeelscapaciteit verhogen

Tijdens de meivakantie was het een chaos op Schiphol. Er waren urenlange wachtrijen bij de op de luchthaven waardoor veel passagiers vluchten hebben gemist.

KLM beweert dat het de luchtvaartmaatschappij enkele ettelijke miljoenen heeft gekost. Door de drukte hebben passagiers van KLM vluchten gemist. Zij zijn omgeboekt en hun bagage moest van boord worden gehaald.

In sommige gevallen hebben vliegtuigen gewacht op reizigers die niet op tijd bij de gate konden zijn. Dergelijke vertragingen leiden weer tot nieuwe verstoringen.

Schiphol heeft haar tekortkomingen erkent en zal ervoor zorgen dat meer beveiligingsmedewerkers zullen komen op piekdagen. Jos Nijhuis, topman van de Schiphol Group zegt op dit moment samen met de securitybedrijven te bepalen hoeveel extra medewerkers er ingezet moeten worden om op drukke dagen om de doorloop snelheid van de passagiers te verhogen.

Controleer uw vlucht!

Is uw vlucht meer dan drie uur vertraagd, geannuleerd of overboekt, vul dan uw vluchtgegevens in en controleer direct of u recht heeft op een compensatie!

In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten