Onkosten bij vertraging of annulering van uw vlucht

 

Terugbetaalbare kosten

Deze uitgaven kunt u bij de luchtvaartmaatschappij claimen:

Maaltijden en verfrissingen in redelijke verhouding tot de wachttijd

Hotelaccommodatie, indien een verblijf van één of meerdere nachten noodzakelijk is (bijv. bij een vervangende vlucht de volgende dag)

Vervoer tussen luchthaven en accommodatie (hotel of andere verblijfplaats)

Twee gratis communicatiemogelijkheden (telefoongesprekken, e-mails of vergelijkbaar)

Tip: Bewaar alle bonnetjes zorgvuldig. Bankafschriften worden door luchtvaartmaatschappijen niet geaccepteerd.

 

 

Niet-terugbetaalbare kosten

Niet terugbetaalbaar zijn:

Gemiste zakelijke afspraken of werkdagen

Gemiste vakantiedagen

Gemiste hotelovernachtingen of huurautokosten

Een ander hotel, wanneer u ontevreden was met de door de luchtvaartmaatschappij aangeboden accommodatie

Overdreven uitgaven voor maaltijden en drankjes in verhouding tot de wachttijd (alleen hotelovernachtingen die noodzakelijk zijn door de annulering of vertraging moeten door de luchtvaartmaatschappij worden vergoed)

Alcoholische dranken

Verloren of beschadigde bagage – deze gevallen vallen niet onder EU 261/2004, maar onder het Verdrag van Montreal

Noodzakelijke vervangingsaankopen zoals kleding of toiletartikelen bij verloren of vertraagde bagage – ook deze vallen onder het Verdrag van Montreal

 

Onkosten terugvorderen met AVICLAIM

Luchtvaartmaatschappijen bieden vaak vouchers voor maaltijden of hotels aan. Soms moeten passagiers de kosten echter zelf betalen. Deze kosten kunt u samen met uw compensatie terugvorderen. Het is belangrijk dat u alle bonnetjes bewaart.

Met AVICLAIM kunt u uw rechten eenvoudig en zonder stress uitoefenen. U kunt uw onkosten direct samen met uw compensatie bij ons indienen, wij regelen de rest.

Voer uw eerste vlucht in

In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten