Is uw Ryanair vlucht geannuleerd?
Is uw Ryanair vlucht op het laatste moment geannuleerd? Dan heeft u naast nieuwe vluchten waarschijnlijk recht op compensatie tot wel 600 euro per persoon! Vul uw vluchten gelijk in en zie hoeveel wij voor u kunnen claimen bij Ryanair!
Vlucht geannuleerd
Als uw Ryanair vlucht niet wordt uitgevoerd, is het in principe een geannuleerde vlucht. Ook als u bijvoorbeeld terugkeert naar de luchthaven vanwege een mankement of uw Ryanair vlucht wijkt uit naar een andere luchthaven dan wordt dat gezien als een geannuleerde vlucht. Ryanair heeft er immers niet voor gezorgd dat u op uw geboekte eindbestemming bent uitgekomen.
Mijn Ryanair vlucht is geannuleerd, wat nu?
Naast dat het de plicht is van Ryanair om u zo spoedig mogelijk te informeren over de geannuleerde vlucht, dienen ze ook met een alternatief te komen. Dat wil zeggen, Ryanair boekt nieuwe vluchten voor u onder gelijkbare omstandigheden en bij de eerstvolgende mogelijkheid. Wanneer Ryanair zelf geen vluchten beschikbaar heeft naar uw eindbestemming, kunnen ze u ook mee laten vliegen met partnermaatschappijen.
Daarnaast heeft u waarschijnlijk ook nog recht op verzorging tijdens het wachten op de nieuwe vlucht(en). Denk hierbij aan eten en drinken, en het recht op twee telefoongesprekken. Bovenal, als u met meer dan 3 uur vertraging uw eindbestemming bereikt ten opzichte van uw geboekte vliegtijden, heeft u ook nog eens recht op een financiële compensatie. Bij korte vluchten tot 1500 kilometer geldt dit zelfs al voor 2 uur vertraging!
Wetgeving
Zoals in de wet staat opgenomen (EU 261/2004) heeft u recht op een financiële compensatie als uw vlucht geannuleerd is. Alvorens wij een claim kunnen indienen voor een geannuleerde Ryanair vlucht, zijn er drie voorwaarden waar uw vlucht aan moet voldoen.
Dit zijn:
- U had een bevestigde boeking voor de geannuleerde vlucht van Ryanair.
- U bent na de omboeking van Ryanair met meer dan 3 uur vertraging aangekomen.
- De annulering was de schuld van Ryanair, en niet door bijvoorbeeld weersomstandigheden.
Voldoet uw geannuleerde Ryanair vlucht aan de bovenstaande voorwaarden?
Dan heeft u waarschijnlijk recht op de volgende compensatie per passagier:
Voor vluchten tot 1500 kilometer (2 uren vertraagd) → 250 euro!
Vluchten tussen de 1500 en 3500 kilometer (3 uren vertraagd) → 400 euro!
Vluchten van meer dan 3500 kilometer (3 uren vertraagd) → 300 euro!
Vluchten van meer dan 3500 kilometer (4 uren vertraagd) → 600 euro!
Doordat Aviclaim vele passagiers heeft bij gestaan bij geannuleerde Ryanair vluchten weten we wanneer u wel of niet recht heeft op compensatie. We zien vaak dat claims worden afgewezen omdat er sprake zou zijn van buitengewone omstandigheden. Dit is echter vaak niet het geval! Doordat wij vele claims verzamelen, staan we sterker en Ryanair weet dat we doorgaan tot de Rechtbank als ze de compensatie niet verlenen! Daardoor heeft u vaak sneller uw compensatie, en heeft u er bovendien maar eenmaal een paar minuten werk van! Doe gelijk de check!
Waarom Aviclaim?
No Cure, No Pay!
U kunt uw geannuleerde Ryanair vlucht kosteloos indienen bij Aviclaim. Wij gaan vervolgens voor u aan de slag om de compensatie te verkrijgen bij Ryanair. Als het ons lukt om een compensatie te verkrijgen voor uw geannuleerde vlucht dan houden we 25% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden en moeten wij hiervoor naar de rechtbank. Stel het lukt ons niet, dan betaalt ook helemaal niets.
Juridisch traject
Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Wij willen de onderste steen boven hebben. Vaak wordt een claim afgewezen omdat er sprake zou zijn van buitengewone omstandigheden. In veel gevallen is dit incorrect, en dit vechten we dan ook graag aan namens u. Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie voor uw te verkrijgen, betaalt u vooraf niets.
Uw voorgangers geven ons een 9!
Passagiers die ook te maken hebben gehad met een geannuleerde Ryanair vlucht zijn erg tevreden over onze service! Ze belonen ons werk met een dikke 9! En daar zijn we trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?