Is uw vlucht geannuleerd?
Een geannuleerde vlucht is nooit prettig, maar het positieve is dat u waarschijnlijk recht heeft op compensatie! Dit kan oplopen tot wel 600 euro per persoon! Vul uw vluchtgegevens in, en zie gelijk hoeveel de compensatie is!

Wanneer is mijn vlucht officieel geannuleerd?
In feite is uw vlucht geannuleerd als deze niet wordt uitgevoerd door de luchtvaartmaatschappij, zoals deze geboekt was. Als u bijvoorbeeld een ticket heeft geboekt naar Eindhoven Airport, en u landt uiteindelijk op Amsterdam Schiphol, dan wordt dit ook gezien als een annulering. U bent namelijk niet op de plaats aangekomen die op uw ticket staat vermeld. Ook als uw vlucht terugkeert, bijvoorbeeld door een technisch mankement kort na het opstijgen, gaat u vlucht als geannuleerd de boeken in. U bent immers ook niet op uw eindbestemming aangekomen.
Waar heb ik recht op bij een geannuleerde vlucht?
Doordat u vlucht geannuleerd is, moet de luchtvaartmaatschappij u in ieder geval een nieuwe vlucht onder vergelijkbare vervoersomstandigheden aanbieden. Komt u door deze omboeking met een vertraging van meer dan 3 uur aan, dan heeft u waarschijnlijk recht op een compensatie! Bij korte vluchten binnen de Europese Unie heeft u zelfs al recht op compensatie als u 2 uur later aankomt op uw bestemming ten opzichte van u orgineel geboekte vlucht. Het moment dat de deur van het vliegtuig opengaat aan de gate, wordt gezien als de officiële aankomsttijd die gebruikt wordt om de vertraging te berekenen.
Wetgeving
In de Europese Verordening 261/2004 is vastgelegd dat passagiers recht hebben op een compensatie wanneer hun vlucht geannuleerd is. Bij geannuleerde vluchten zijn er aan aantal voorwaarden waaraan u vlucht moet voldoen om daadwerkelijk in aanmerking te komen voor een compensatie.
Deze zijn als volgt:
- Er mag geen sprake zijn van buitengewone omstandigheden die voor de annulering hebben gezorgd.
- U had een bevestigde boeking voor de geannuleerde vlucht van een Europese luchtvaartmaatschappij, of u vloog met een niet Europese luchtvaartmaatschappij, maar vertrok vanuit de Europese Unie.
- De uiteindelijke aankomstvertraging met de nieuwe vlucht is meer dan 2 of 3 uur. Bij korte vluchten tot 1.500 kilometer binnen de EU is 2 uren vertraging voldoende voor compensatie, bij langere vluchten moet dit 3 uren zijn.
Voldoet uw geannuleerde vlucht aan de bovenstaande voorwaarden, dan zijn dit de compensatie bedragen per passagier:
- Voor vluchten tot 1500 kilometer (2 uren vertraagd) → 250 euro!
- Binnen de EU, langer dan 1500 kilometer (3 uren vertraagd) → 400 euro!
- Buiten de EU, tussen de 1500 en 3500 kilometer (3 uren vertraagd) → 400 euro!
- Meer dan 3500 kilometer (3 uren vertraagd) → 300 euro!
- Meer dan 3500 kilometer (4 uren vertraagd) → 600 euro!
Luchtvaartmaatschappijen doen er alles aan om geen compensatie te betalen bij geannuleerde vluchten. Doordat Aviclaim vele passagiers heeft bij gestaan bij geannuleerde vluchten weten we wanneer u wel of niet recht heeft op compensatie. Wat we vaak zien bij annuleringen is dat claims worden afgewezen op basis van buitengewone omstandigheden. Dit is echter vaak niet het geval! Doordat wij vele claims verzamelen, staan we sterker en de luchtvaartmaatschappijen weten dat we doorgaan tot de Rechtbank als ze de compensatie niet verlenen! Daardoor heeft u vaak sneller u compensatie, en heeft u er bovendien maar eenmaal een paar minuutjes werk van! Doe gelijk de check!
Waarom Aviclaim?
No Cure, No Pay!
U kunt uw geannuleerde vlucht kosteloos indienen bij Aviclaim. Wij gaan vervolgens voor u aan de slag om de compensatie te verkrijgen bij de luchtvaartmaatschappij. Als het ons lukt om een compensatie te verkrijgen voor uw geannuleerde vlucht, dan houden we 25% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden. Stel het lukt ons niet, dan betaalt ook geen enkele cent.
Juridisch traject
Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Wij willen de onderste steen boven hebben. Luchtvaartmaatschappijen proberen vaak om een claim voor de geannuleerde vlucht af te wijzen omdat er sprake zou zijn van buitengewone omstandigheden. In veel gevallen is dit incorrect, en dit vechten we dan ook graag aan namens u. Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie voor uw geannuleerde vlucht te verkrijgen, betaalt u vooraf niets. Bij succes hanteren we 25% van het claimbedrag.
Uw voorgangers geven ons een 9!
Passagiers die ook te maken hebben gehad met een vertraagde vlucht zijn erg tevreden over onze service! Ze belonen ons werk met een 9! Hier zijn we trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via de service van Aviclaim hebben ontvangen?
Hoeveel is de compensatie voor uw geannuleerde vlucht?
De compensatie bedragen worden bepaald op basis van de vliegafstand.
€ 250,00
Vluchten tot 1500 kilometer
€ 400,00
Vluchten tussen de 1500 en 3500 kilometer binnen de EU
€ 600,00
Vluchten van meer dan 3500 kilometer buiten de EU
Hoe werkt het?
Check uw vlucht
U kunt gelijk uw geannuleerde vlucht checken! Had u een overstap of vervangende vlucht, dan kunt u dat ook aangeven. Indien ons systeem aangeeft dat u recht heeft op compensatie, dan zullen wij dit zo spoedig mogelijk bevestigen!
Claim indienen
Heeft u recht op compensatie? Dan kunt u in een paar minuten uw claim afronden. We hebben alleen een boekingsbevestiging, legitimatiebewijs en een getekende volmacht nodig! Heeft u ook nog kosten gemaakt gedurende de vertraging? Lever de bonnetjes gelijk in, dan claimen we die ook!
Claimen!
Gelukt? Dan is het nu aan ons! We zullen namens u de luchtvaartmaatschappijen aansprakelijk stellen voor de opgelopen vertraging! Dit gaat vaak moeizaam, en kan dan ook enkele maanden duren. Soms moeten we zelfs de rechtbank in om uw gelijk te halen! We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.
Uitbetaling
Ja! Het is ons gelukt! Vaak ontvangen wij het geld van de luchtvaartmaatschappij, waarna wij het zo snel mogelijk naar uw rekening zullen overmaken. Voor onze bewezen dienst houden we 25% van het claimbedrag in. Geen succes? Dan zijn er ook geen kosten.