150 passagiers van Ryanair-vlucht richting Charleroi anderhalf uur vast in snikheet toestel

De Ryanair-vlucht van Rome naar Charleroi is dinsdagmiddag  twee augustus na bijna zes uur vertraging vertrokken.

Maar de luchtvaartmaatschappij had het op dat moment al hun credits al verspeeld bij de passagiers. Anderhalf uur lang zaten de passagiers in een snikheet toestel, er was geen airco en een gratis glaasje water kon er ook niet vanaf.

Door een technisch defect liep de vlucht echter meerdere uren vertraging op. De vlucht had normaal gezien dinsdagochtend om 9.30 uur moeten vertrekken van de Ciampino-luchthaven in Rome, om ruim twee uur later te landen in Charleroi.

Vertraging kan gebeuren, maar het de passagiers in het vliegtuig laten zitten als het meer dan 40 graden is in het vliegtuig is niet te verantwoorden. ‘’De motor van het vliegtiug was uit waardoor de airco niet aankon’’.

De passagiers mochten boarden om 12.20 uur - bijna drie uur later dan gepland.

Om 13.50 uur kregen alle 150 reizigers te horen dat ze het toestel opnieuw moesten verlaten. “Het ergste van al: ondertussen bleven de Ryanair-medewerkers maar flessenwater verkopen. Niets gratis, we moesten de hele tijd blijven betalen. Een echte schande, met die temperaturen.”

Door de vertraging hebben de passagiers in elk geval recht een financiële compensatie op basis van EC261.