Aviclaim legt beslag op rekening van easyJet

Claimorganisatie Aviclaim heeft zojuist beslag gelegd op een bankrekening van easyJet. Na meerdere afwijzingen van een vluchtvertragingsclaim vanwege slecht weer startte Aviclaim een rechtszaak namens de passagiers om de compensatie af te dwingen.

De rechter gaf Aviclaim gelijk op 13 december 2017.  Meerdere verzoeken van Aviclaim om over te gaan tot betaling werden genegeerd. Er restte Aviclaim niets anders dan het vonnis van de rechter te executeren en beslag te leggen op bezit van easyJet.

Remco Kuilman, oprichter van Aviclaim, geeft aan dat ruim 12 jaar na de invoering van de wetgeving de luchtvaartmaatschappijen nog steeds de regelgeving aan hun laars lappen. Het is betreurenswaardig dat wij zover moeten gaan om het geld op te halen, voor een consument blijft het bijna onmogelijk om zelf de compensatie aan te vragen.  

Niels Bönker, één van de passagiers,  is zeer verbaasd. “EasyJet maakt zich er wel heel gemakkelijk vanaf. De regels zijn duidelijk, boven de drie uur vertraging is compensatie betalen. Het is belachelijk dat easyJet om een relatief klein bedrag zo moeilijk doet.’’

Ongunstige weersomstandigheden zijn niet per definitie een buitengewone omstandigheid waardoor een luchtvaartmaatschappij geen compensatie zou hoeven uitbetalen. Aviclaim heeft met succes aangevoerd dat de weersomstandigheden van invloed moeten zijn op de vlucht in kwestie.

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !

Controleer uw vlucht!

Is uw vlucht meer dan drie uur vertraagd, geannuleerd of overboekt, vul dan uw vluchtgegevens in en controleer direct of u recht heeft op een compensatie!

In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten