Vertraging door storm

Vandaag, 23 februari 2017, raast er weer een storm over Nederland. Het KNMI heeft een weeralarm afgegeven voor de kust provincies. Naast dat er gevaar is voor omvallende bomen, hebben ook het trein- en vliegverkeer last van de harde wind.

Normaal gesproken zijn er te allen tijde 3 banen open op Schiphol, echter door de windrichting is Schiphol beperkt tot slechts één baan die momenteel gebruikt kan worden. Doordat de capaciteit drastisch verlaagd wordt heeft dat zo zijn gevolgen voor vele vluchten. Sommige zullen vertraagd worden, anderen zelfs geannuleerd.

Helaas zijn dergelijke weersomstandigheden overmacht, en dus vallen ze onder de buitengewone omstandigheden. Het is dus helaas niet mogelijk om een claim in te dienen voor je vertraagde vlucht van vandaag. Wel heb je recht op verzorging indien je vlucht langdurig vertraagd of geannuleerd raakt. Bij vluchten tot 1500 kilometer heb je na twee uur al recht op eten, drinken en twee telefoongesprekken. Bij vluchten tussen de 1500 en 3500 kilometer na 3 uur en bij vluchten langer dan 3500 kilometer buiten de EU na een vertraging langer dan 4 uur. Indien je vluchten vandaag geannuleerd worden, en je mag pas morgen je reis vervolgen, dan dient de luchtvaartmaatschappij ook een hotel overnachting te regelen en het vervoer van en naar de luchthaven.

Hopelijk ondervindt u niet al te veel hinder van het weer, en kunt u alsnog veilig reizen. Met de huidige weersomstandigheden is een landing zoals onderstaande ook mogelijk. Ondanks dat kenners zeggen dat onderstaande situatie normaal en bewust was, zouden we niet graag in het vliegtuig willen zitten.

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !