Passagiers zaten veertien uur vast in gestrand vliegtuig

Passagiers van een United Airlines vlucht hebben maar liefst veertien uur vastgezeten in een Boeing 777-200ER. Het vliegtuig stond vast op het vliegveld van het Canadese Goose Bay door een technisch mankement.

De vlucht zou eigenlijk van Newark naar Hongkong vliegen, maar door een medisch noodgeval moest het toestel uitwijken naar Goose Bay. Daar bleek dat de deur van het vliegtuig niet meer goed sloot. Dubbel pech dus voor de 250 passagiers in het vliegtuig.

Doordat de kleine luchthaventerminal van Goose Bay niet had gerekend op 250 extra passagier, moesten ze aan boord wachten. De passagiers klaagden dat het oncomfortabel koud was aan boord en ook raakten de voedselvoorraden op. Pas na tien uur werden koffie en broodjes van een plaatselijk restaurant aan boord gebracht.

Zondagochtend kwamen er eindelijk technici met een speciale United-vlucht om het probleem met de deur op te lossen. Dit mocht uiteindelijk niet baten.

Na veertien uur mochten de passagiers dan eindelijk van boord. Ze konden uiteindelijk laat in de middag met een vervangend vliegtuig terug naar Newark vliegen.

Is uw vlucht vertraagd met meer dan drie uur of geannuleerd door een technisch mankement? Dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie. Controleer hieronder uw vlucht en ontdek meteen op welk bedrag u recht heeft!

Compensatie afhankelijk van de afstand

U kunt een compensatie ontvangen als u meer dan drie uur vertraagd bent, uw vlucht geannuleerd is of wanneer u geweigerd bent op de vlucht door bijvoorbeeld een overboeking. De compensatie die u mogelijk kunt ontvangen is afhankelijk van de gevlogen afstand en staat los van de originele ticketprijs.

€250

Tot 1500km

€400

1500km tot 3500km

€600

Meer dan 3500km

Claim process graphic

Check uw vlucht!

Vul hieronder uw vluchtgegevens in en controleer kosteloos of u recht heeft op een compensatie. Indien ons systeem aangeeft dat u recht heeft op compensatie dan is het mogelijk om binnen 3 minuten uw claim succesvol in te dienen.

Claim afhandeling

Wij vechten kosteloos uw claim aan bij de iedere luchtvaartmaatschappij om ervoor te zorgen dat u krijgt waar u recht op heeft. Tijdens dit proces wordt u op de hoogte gehouden van de status.

Juridisch proces

Indien nodig stappen wij in samenwerking met een gerenommeerd advocatenkantoor naar de rechter om uw gelijk te halen. Door met de professionele juristen samen te werken, hebben we een slagingskans van 97%!

Uitbetaling

Als wij succesvol zijn ontvangt u uw compensatie binnen een aantal dagen op uw rekening. Aviclaim houdt 25% (incl. BTW) van het geclaimde bedrag in.

Controleer uw vlucht!

Is uw vlucht meer dan drie uur vertraagd, geannuleerd of overboekt, vul dan uw vluchtgegevens in en controleer direct of u recht heeft op een compensatie!

In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten